معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از برپایی هشت فروشگاه موقت تنظیم بازار در مرکز استان و در هر شهرستان نیز یک فروشگاه به منظور توزیع اقلام اساسی و مورد نیاز مردم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ 08 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ «عبدالوحید محمدی» شامگاه یکشنبه در جلسه تنظیم بازار استان در استانداری گفت: این فروشگاه ها از ابتدای بهمن ماه سال جاری تا پایان فروردین ماه سال آینده خدمت رسانی می کنند.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

وی با بیان اینکه باید تدابیر لازم جهت تأمین اقلام سراسری ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان اندیشیده شود، افزود: ذخایر خوبی از انواع اقلام کالاهای سراسری از جمله برنج، روغن، قند، شکر در انبارهای استان وجود دارد و کمبودی از این لحاظ وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: گشت های نظارت و بازرسی اصناف، جهاد کشاورزی و صمت و تعزیرات به صورت مستمر بر بازار نظارت دارند و به طور لحظه ای کالاها و انبارها را رصد و پایش می کنند.

روستا بازار در همه شهرستانهای استان فعال شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه به راه اندازی روستا بازارها در شهرستانهای مختلف استان توسط تعاون روستایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تنها چهار شهرستان گیلانغرب، گنگاور، دالاهو و سرپل ذهاب روستا بازار ندارند و در قصرشیرین هم یک روستا بازار داریم که در شان مردم این شهرستان نیست، لذا باید در این شهرستانها هم روستا بازارها فعال شود.

محمدی در ادامه از ابلاغ به همه فرمانداری های استان برای راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در ورودی و خروجی شهرستان ها در سال جاری یاد کرد و افزود: این بازارچه ها به ارائه محصولاتی می پردازند که توسط هنرمندان صنایع دستی زیر پوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی تولید می شود، اما متاسفانه این طرح تاکنون در شهرستانها مغفول مانده است.

وی در ادامه گفت: طی سالهای گذشته احداث کمربندی در حاشیه شهرها باعث شده تا مسافرین ورودی به داخل شهرها نداشته باشند و همین موضوع باعث شده تا ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و برندهای شهرها در معرض دید مسافران قرار نگیرد، لذا از همه فرمانداران می خواهیم در حاشیه کمربندی ها بازارچه هایی را برای ارائه محصولات برند شهرستان خود دایر کنند.

وی همچنین با انتقاد از نبود بازارهای عرضه محصولات شاخص و برند در هر شهرستان، عنوان کرد: در هر شهرستان استان یک محصول برند داریم، مانند گلیم در هرسین، تخمه در سنقر و کلیایی که می توان برای هرکدام یک بازار در آن شهرستان داسته باشیم و یا اینکه یک خیابان را به عرضه این محصول خاص اختصاص

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار