معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه از یک درصد ظرفیت گردشگری استان استفاده نکرده‌ایم، گفت: استفاده از ظرفیت میراث‌فرهنگی و گردشگری راحت‌ترین و بهترین راه برای تولید ثروت در استان است.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ 08 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی شعبانی در نشست کارگروه اجتماعی استان، اظهار کرد: کرمانشاه از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار زیادی برخوردار است که می‌توان با بکارگیری مناسب آن شرایط اقتصادی استان را متحول کرد. 

معاون استانداری کرمانشاه با بیان اینکه از ظرفیتی که در حوزه میراث و گردشگری استان وجود دارد شاید از یک درصد آن هم استفاده نشده، ادامه داد: استفاده از ظرفیت میراث‌فرهنگی و گردشگری در حوزه خدمات امروز راحت‌ترین و بهترین راه برای تولید ثروت برای همه اقشار جامعه است. 

وی با بیان اینکه هزینه ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری از بسیاری حوزه‌ها پایین‌تر است و افراد بسیاری نیز از منافع آن سهیم می‌شوند، گفت: برای مثال با راه‌اندازی یک مجموعه بوم‌گردی در یک روستا بخش زیادی از افراد جامعه محلی با ارایه خدمات جانبی از منافع آن بهره‌مند می‌شوند. 

شعبانی با بیان اینکه باید برای حوزه گردشگری برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود، گفت: در بسیاری از کشورها که داشته‌ای در حوزه گردشگری ندارند، ظرفیت‌های جدیدی ایجاد می‌کنند، ولی ما فضاهای داریم که از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. 

وی با تاکید بر لزوم معرفی درست ظرفیت های استان در حوزه گردشگری، افزود: در زمینه معرفی استان نیازمند نوآوری و خلاقیت هستیم. تاکتیک‌ها برای معرفی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید همواره در حال تغییر باشند و روش‌های جدید بکار گرفته شود. 

معاون استانداری کرمانشاه اظهار کرد: با برندسازی و استفاده از روش‌های نو می توان مواردی همچون کرمانشاه شهر خلاق خوراک را به درستی معرفی کرد تا مردم غذاهای سنتی ما را بشناسند. 

وی در ادامه توسعه پلتفرم‌های فروش محصولات صنایع‌دستی و ارائه خدمات را یکی دیگر از نیازهای گردشگری استان توصیف کرد و گفت: این موارد به فضای تولید ثروت در استان کمک می‌کند. در کنار این موارد باید توجه به توسعه زیرساخت‌های مناسب خدمات‌دهی به گردشگران نیز با جدیت دنبال شود تا بتوان شرایط مناسبی را برای سفر به کرمانشاه فراهم کرد. 

تقویم رویدادهای گردشگری کرمانشاه تدوین شده است

داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه نیز در این نشست که یکی از دستورکارهای آن موضوع بررسی برنامه‌های گردشگری استان بود، اظهار کرد: با هماهنگی فرمانداران تقویم رویدادهای سالانه گردشگری استان تدوین و به زودی رونمایی می‌شود. 

وی با بیان اینکه این اتفاق مزیت‌های بسیاری برای گردشگری کرمانشاه دارد، گفت: این رویدادها وقتی در سامانه جانا ثبت ملی شود، تورهای گردشگری امکان برنامه‌ریزی برای سفر به استان را دارند و این مسئله نقش بسزایی در رونق حوزه گردشگری دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه سال آینده دو رویداد بزرگ برای کرمانشاه پیش‌بینی شده، افزود: درحوزه تبلیغات و معرفی و نیز تولید محتوا با وجود مشکلات اعتباری اقدامات بسیار خوبی درحوزه چاپ اقلام تبلیغاتی با تهیه کتابچه‌های متعددی برای معرفی استان در زمینه‌های مختلف به تفکیک شهرستان‌ها انجام شده است. 

وی تصریح کرد: برای معرفی جاذبه‌های استان در شبکه‌های تلویزیونی اقلیم کردستان عراق هم رایزنی‌هایی انجام شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد. 

فرمانی در ادامه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران را یکی دیگر از فرصت‌های خوب برای معرفی کرمانشاه دانست و گفت: امسال با موضوع خوراک و گردشگری دفاع مقدس در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه باید به عنوان نماینده کرمانشاه در این نمایشگاه قوی شرکت کنیم، افزود: از شش آژانس عراقی برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی تهران دعوت کرده‌ایم که فضا را رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و در عوض شرایطی فراهم می‌شود که ما نیر در نمایشگاه‌های بین‌المللی عراق حضور داشته باشیم. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار