مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با بیان اینکه لایروبی خلیج گرگان به فاز پایانی رسیده است، گفت: در مجموع این فازها یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گل‌‌ولای از خلیج گرگان خارج شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷ 07 January 2024

به گزارش تابناک گلستان، نورالله عباسی اظهارکرد: برای فرآیند لایروبی و احیا خلیج گرگان از تاریخ ۲۵خرداد سال گذشته تا سه دی ماه امسال، یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گل ولای از خلیج خارج شد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان افزود: کل مبلغ پروژه معادل ۵۲۱ میلیارد تومان بوده که ۴۰۰ میلیارد تومان آن جذب و ۱۲۱ میلیارد تومان دیگر هم بزودی تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه پروژه به ۱۰ فاز تقسیم و چهار دایک برای آن ترسیم شد، عنوان کرد: ۱۲ کیلومتر و ۶۳۴ متر دیواره سازی برای دایک‌ها انجام شد که وسعت آن‌ها ۱۴۵ هکتار است.

عباسی افزود: لایروب ۱۲۰۰، لایروب کاترساکشن، لایروب آمفبیوس، بارج مسطح و لایروب دوزیست در این طرح حضور داشتند و مسافتی به طول هشت کیلومتر و ۵۵۰ متر لایروبی انجام شده است.

وی گفت: تسهیل تبادل آب خلیج گرگان با دریای خزر، کنترل مرز‌های دریایی، رونق گردشگری، تثبیت تراز آب خلیج گرگان، تردد شناور‌های سبک و رونق شیلات از جمله پیامد‌های لایروبی خلیج گرگان تلقی می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان ادامه داد: تامین نصب و استقرار استقرار حوضچه فلزی به طول ۲۱ متر و عرض سه متر در حوزه بندر ترکمن و لایروبی اسکله تفریحی جزیره آشوراده به طول ۶۰۰ متر از جمله اقدامات منظور شده در فرآیند نجات بخشی خلیج گرگان است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار