تابناک هرمزگان- دوازدهمین آیین الحاق شناورها و تجهیزات راهبردی جدید به نیروی دریایی سپاه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ 06 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//دوازدهمین آیین الحاق شناورها و تجهیزات راهبردی جدید به نیروی دریایی سپاه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح و همچنین مقامات و مسئولین استان هرمزگان برگزار شد.

بنابراین گزارش، شناورهای جدید الحاق‌شده شامل یک ناو گشتی رزمی شهید ابومهدی المهندس، چهار فروند شناور ذوالفقار موشک‌انداز و پنج فروند شناور عاشورا با موشک‌انداز پدافند هوایی کوثر است.

پنج فروند شناور عاشورای اژدرافکن، نه فروند شناور شناسایی رزمی مرصاد، یک فروند شناور آتش‌خوار ساحلی، یک فروند شناور طارق موشک‌انداز سطح به سطح برد متوسط و دو فروند شناور عاشورای فرماندهی با بدنه کربن از دیگر تجهیزاتی است که امروز به توان نیروی دریایی سپاه الحاق شد.

راکت‌اندازها نیز شامل دو فروند خودروی راکت‌انداز تاکتیکی 40لول محمول، 20 فروند خودروی راکت‌انداز 8لول محمول و 12 فروند خمپاره‌انداز تاکتیکی رگباری محمول است.

نمایش اقتدار و توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه برای مقابله با تهدیدات متصور و ارتقای ضریب امنیت پایدار منطقه، تقویت مبانی و ظرفیت‌های استکبارستیزی، عدالت‌خواهی و مقاومت و تعمیق و بسط روحیه خودباوری و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و ایرانی از مهمترین اهداف این الحاق است.

تأمین نیاز‌های عملیاتی نیروی دریایی سپاه

دریادر پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در این مراسم با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه در دفاع مقدس 875 شهید تقدیم انقلاب کرد و 9 تن از فرزندان این نیرو نیز در مبارزه مستقیم با استکبار جهانی به شهادت رسیدند، اظهار داشت: این الحاق ادامه الحاق‌های یازده‌گانه گذشته و در راستای ادامه تولید قدرت است.

وی با بیان اینکه شناور گشتی رزمی شهید ابومهدی المهندس مبتنی بر نیاز‌های عملیاتی نیروی دریایی سپاه توسط جوانان متخصص داخلی و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و تولید شده است، افزود:‌ این شناور در 15 ماه تولید شده است، اما شرکت دانش‌بنیان ایرانی می‌تواند در کمتر از یک سال 3 فروند از این شناور را تحویل دهد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با ابراز اینکه این شناور رادارگریز با بهره‌مندی از چهار موتور دریایی، دارای قابلیت دریانوردی بردبلند با سرعت بالای 37 گره دریایی، و قدرت بالا در مانور است، تصریح کر‌د: قابلیت حمل و فرود و برخاست پهپاد عمودپرواز (VTOL) و امکان پرتاپ پهپاد رزمی در روز و شب از دیگر قابلیت‌های این شناور است.

وی با بیان اینکه این شناور برای دفاع هوایی و مقابله با اهداف متخاصم، مجهز به سامانه کشف و رهگیری و پرتابگر‌های دریاپایه و سامانه‌های خودکار و نیمه‌خودکار توپ‌های 20 میلی‌متر و 30 میلی‌متر است، خاطرنشان کرد: این ناو دارای سه عرشه است و جمعاً 12 متر از سطح آب فاصله دارد؛  2 هزار مایل دریایی می‌تواند دریانوردی کند و 14 روز مداوم می‌تواند در دریا حضور داشته باشد و دارای 4 موتور پیشران است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه شناور شهید ابومهدی المهندس برای انهدام اهداف سطحی متخاصم نیز مجهز به پرتابگر موشک‌های کروز سطح به سطح ترکیبی (از 35 تا 750 کیلومتر) است، اضافه کرد: این شناور همچنین مجهز به فضای پزشکی و تجهیزات کامل امدادی است.

وی تأکید کرد: امروز علاوه بر این ناو 100 فروند شناور موشک‌انداز نیز به توان نیروی دریایی سپاه الحاق می‌شود.

انتهایپیام//

برچسب ها: ناو ابومهدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار