مسئول گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی، گفت: ۷۵ اردوی جهادی پزشکی در ۶ سال گذشته در داخل و خارج از کشور برگزار و تاکنون حدود ۶ هزار عینک رایگان در میان افراد نیازمند نیز توزیع شده است.
کد خبر: ۱۱۴۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ 06 January 2024

به گزارش تابناک تهران، امیر علی محسمی روز شنبه در حاشیه برگزاری اردوی جهادی در فاز هشت مسکن مهر پردیس، گفت: خدمات رسانی در حوزه های عمومی و تخصصی در مناطق محروم را در دستور کار داریم و در ۶ سال گذشته ۷۵ اردوی جهادی پزشکی در مناطق مختلف کشور و خارج از کشور برگزار کردیم.

وی ادامه داد: اردوهای پزشکی در محلات کم برخوردار در جنوب و شرق تهران، در حی النصر و حی عامل بغداد در خرداد ۱۴۰۱ و برگزاری برنامه جهادی با حشد الشعبی بخشی از برنامه های برگزار شده است و امروز در پردیس نیز با حضور ۶۰ پزشک متخصص خدمات رسانی به شهروندان در دستور کار است.

مسئول گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی ضمن گرامیداشت یاد شهید کاظم آشتیانی، بیان کرد: تاکنون حدود ۶ هزار عینک رایگان میان افراد نیازمند توزیع شده است که شامل عینک و سمعک خدمات سطح سه بیمارستانی است.

به گفته او، تامین اجتماعی هم این موارد را با شرایط در اختیار بیمه شدگان قرار می دهد و در این راستا، گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی نیز در حد بضاعت و ظرفیت خود، اردوها را برگزار می کند و عینک رایگان و سمعک با تعرفه دولتی به مراجعین می دهیم.

وی ادامه داد: اردوی تخصصی مهد مهر ویژه خدمات تخصصی حوزه زنان برای مراقبتهای دوران بارداری، ویزیت تخصصی بارداری، تست پاپ اسمیر، بسته های بلوغ برای دختران به همراه آموزش های لازم در دستور کار است و به تازگی در بحث ناباروری هم فعالیت هایی را آغاز کردیم و با موسسه رویان نیز مذاکراتی داشتیم.
مسئول گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی گفت: ارائه خدمات بینایی سنجی، شنوایی سنجی، تجویز عینک با تجهیزات موجود انجام می شود و اگر خدمات ارائه شده کافی نباشد، بیماران به مراکز تخصصی در تهران معرفی می شوند.

محسمی با اشاره به ظرفیت پذیرش مراجعین، اظهار کرد: روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر پذیرش مراجعه کننده داریم و امروز با تیم های ۲۲ و ۲۷ نفری کادر ثابت به ۲ منطقه در فاز هشت مسکن مهر پردیس خدمات رسانی می کنیم.
وی ادامه داد: هفت تیم عمومی نیز هفته آینده در هفت منطقه تهران خدمات رسانی دارد و در این اردوها آزمایش خونی بیوشیمیایی و هورمونی را برای مراجعین ا انجام می دهیم و جواب آزمایش را در روزهای آتی ارسال می کنیم.

محسن قضاتلو در حاشیه بازدید از اردوی جهادی پزشکی در مدرسه دانشمند واقع در فاز ۸ مسکن مهر پردیس به خبرنگاران، گفت: از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۵ آذر ۶۰ نفر از پزشکان متخصص اردوی جهادی پزشکی شهید کاظم آشتیانی و بنی هاشم در منطقه حضور دارند و تا ساعت ۲۰ به مراجعین خدمات رسانی می کنند.

اردوهای جهادی در سایر مناطق محروم شهرستان پردیس برگزار می شود

فرماندار شهرستان پردیس گفت: اردوی جهادی پزشکی در ۲ مدرسه واقع در فاز ۸ مسکن مهر پردیس با هدف ارائه خدمات لازم به مراجعین برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال خوب ساکنان، توضیح داد: در ساعات اولیه برپایی اردوی جهادی در حدود ۱۵۰ نفر از ساکنان برای درمان در مدرسه دانشمند ثبت نام کردند.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: ۶۰ نفر پزشک متخصص در حوزه های بینایی سنجی، شنوایی سنجی، مامایی و زنان در دو مدرسه فرزانگان و دانشمند درحال ویزیت و ارائه دارو و عینک رایگان به مراجعان با هدف خدمت رسانی به ساکنان هستند.

قضاتلو گفت: در سطح شهرستان پردیس، چهار منطقه محروم داریم که ۲ منطقه در بومهن و مناطق محروم سعید آباد جاجرود و پردیس بیش از سایر مناطق نیاز به رسیدگی و توجه دارند.
وی با بیان اینکه در حوزه درمانی مشکلات زیادی در فازهای جدید داریم، توضیح داد: در این مناطق تعداد زیادی از ساکنان کم برخوردار هستند و برای برگزاری اردوهای جهادی تخصصی پزشکی در بازه های زمانی آینده برنامه ریزی شده است و ماه آینده نیز اردوی جهای پزشکی در بومهن برگزار خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار