رئیس هیئت تکواندو استان ایلام:
رئیس هیئت تکواندو استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۴۸۷ نفر مرد و ۱۴۰۰ نفر زن در استان در این رشته ورزش فعالیت دارند، از برگزاری مسابقات قهرمانی تکواندو استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 06 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ علی‌اکبر ناصر منش اظهار کرد: هیئت تکواندو استان ایلام در سال ۱۳۵۹ شروع به فعالیت کرده و در گذشته تحت عنوان ورزش‌های رزمی، فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه از شروع فعالیت بنده به طور منظم مسابقات در سطح استان برگزار شده است، گفت: با برگزاری مسابقات در تمام رده‌های سنی، سعی می‌کنیم انگیزه ورزشکاران را حفظ کنیم.

رئیس هیئت تکواندو استان ایلام از برگزاری مسابقات در رده سنی "غنچه‌ها" خبر داد و گفت: این مسابقات در رده سنی زیر ۷ سال با هدف آشنایی بیشتر این رده سنی با این ورزش برگزار می‌شود.

ناصرمنش ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های هیئت تکواندو گسترش ورزش در سطح استان است، برای مثال برخی از مسابقات در شهرستان‌های استان ایلام برگزار می‌شود و در این زمینه حمایت خانواده‌ها در این زمینه بسیار خوب بوده است.

وی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌های استان و حتی در بعضی از بخش‌ها و روستاهای استان، مانند "صالح آباد" هیئت تکواندو فعال است، گفت: از لحاظ آماری از ابتدا تاکنون اطلاعات بیش از ۱۵ هزار نفر ورزشکار فعال و غیر فعال در بانک اطلاعات ثبت شده و در حال حاضر نیز حدود ۱۴۸۷ نفر آقا و ۱۴۰۰ نفر خانم به فعالیت در این رشته ورزشی می‌پردازند.

رئیس هیئت تکواندو استان ایلام با تاکید بر اینکه اساتید این رشته در استان شامل۹۱ نفر آقا و ۴۱ نفر خانم است، تصریح کرد: همچنین ۸۰ داور آقا و ۳۰ داور خانم در سطح استان فعالیت می‌کنند و دوتن از داوران بین المللی استان نیز به عنوان مدرس داوری انتخاب شده‌اند.

ناصر منش تصریح کرد: در بهمن امسال، همزمان با دهه فجر مسابقات قهرمانی استان برگزار می‌شود که نفرات برگزیده این مسابقات به صورت حرفه‌ای‌تر در تمرینات شرکت داده می‌شوند.

وی نبود اسپانسر در این رشته ورزشی را یکی از مشکلات عمده عنوان کرد و گفت: بخشی از درصدی که تعیین شده که شرکت‌های دولتی و خصوصی از درآمد خود به ورزش بدهند، با سرسختی مدیران تخصیص داده نمی‌شود. همچنین هیچ بودجه خاصی نیز به هیئت تعلق نگرفته است و تنها اداره ورزش و جوانان یک کمک مالی بسیار ناچیز به هیئت داشته است.

رئیس هیئت تکواندو استان ایلام ادامه داد: فدراسیون هم به دلیل شرایطی که دارد و هزینه‌های سنگینی که بر عهده آن است نتوانسته کمک مالی خاصی به هیئت‌های استان‌ها داشته باشد.

ناصر منش گفت: دوم تیمی مسابقات هانمادانگ قهرمانی کشور توسط بانوان، سوم تیمی نونهالان دختر منطقه ۴ کشور توسط تیم دختران هیات تکواندو استان، اول و سوم تیمی نونهالان منطقه ۴ کشور توسط باشگاه آراس، اول تیمی پسران خردسال هیات تکواندو استان در مسابقات خردسالان منطقه ۴ کشور با کسب ۵ طلا، ۱ نقره و ۱ برنز و... از جمله افتخارات کسب شده توسط هیئت تکواندو استان ایلام است.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از اصلی‌ترین آسیب وارد شده به ورزشکاران قهرمان ما، عدم حمایت خانواده است که امیدواریم با حمایت خانواده‌ها قهرمانان بتوانند به الگوهای موفق برای علاقمندان تبدیل شوند و با انگیزه بیشتری این ورزش را به صوزت حرفه‌ای دنبال کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار