مدیر عامل هلدینگ صبا انرژی با اشاره به طرح احداث خط لوله نفت اهواز - گوره گفت: حیات مجدد شرکت لوله سازی اهواز منوط به انجام این طرح است چرا که می‌تواند شرکت را به سوددهی برساند.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ 01 January 2024

تابناک خوزستان: علیرضا زمان‌پور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه لوله‌سازی اهواز اظهار کرد: به منظور انجام طرح خط لوله اهواز - گوره توسط لوله سازی اهواز پیگیری‌های لازم با معاون وزیر نفت و شرکت مناطق نفتخیز جنوب صورت گرفته که لازم است شرکت لوله‌سازی نیز بررسی جدی در این زمینه انجام دهد.

وی با اشاره به اهمیت طرح اهواز - گوره گفت: اگر این طرح به شرکت لوله‌سازی اهواز واگذار شود شرکت از زیان‌دهی خارج شده و به سوددهی می‌رسد.

مدیر عامل هلدینگ صبا انرژی بیان کرد: با توجه به این که شرکت لوله سازی اهواز از شرکت‌های خوب در استان بوده اکنون برای خروج این شرکت از شرایط موجود در حال تلاش و برنامه‌ریزی هستیم.

وی ادامه داد: شرکت لوله سازی اهواز سال گذشته ، حدود یک همت(هزار میلیارد تومان) زیان داشت اما اکنون با توجه به شرایط موجود، بیش از نیمی از این زیان را جبران خواهد کرد و برای کاهش میزان زیان، چاره‌ای جز برنامه‌ریزی در جهت گرفتن طرح نیست.

زمان‌پور با اشاره به قرارداد لوله اسپیرال شرکت خاطرنشان کرد: به دنبال احیای جدی کارخانه اسپیرال هستیم و بر اساس بررسی ها، باید تقویت خط تولید کمک کرد تا این کارخانه احیا شود.

وی پرهیز از کارمزدی کار کردن شرکت لوله‌سازی تاکید کرد و گفت: فولاد اکسین با انجام اقدامات مالکیتی و پرهیز از کار کارمزدی به سود دو برابری رسید بنابراین در شرکت لوله‌سازی اهواز نیز از این به بعد، روش کارکردن کارمزدی باید حذف شود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، فعال کردن صنایع تعطیل و نیمه تعطیل، راه‌اندازی خطوط تولید متوقف شده به عنوان عوامل مهمی در رشد اقتصادی کشور، ارز آوری، اشتغال‌زایی و توسعه بیش از پیش تجارت و صنایع پایین دستی مورد توجه جدی شخص رییس جمهور و هیات دولت قرار گرفت. کارخانه اسپیرال لوله‌سازی اهواز از جمله صنایعی بود که طی سالیان گذشته گَرد توقف و خاموشی بر آن نشسته بود. این کارخانه از سال ۱۳۹۲ تاسیس و فعالیت خود را شروع کرد اما در سال ۱۳۹۸ به دلایلی متوقف شد.

کارخانه اسپیرال وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری است و تولیدات آن در صنعت نفت، آب و کشاورزی کاربرد دارد. لوله‌های ۲۴ و ۱۰۰ اینچ برای نخستین بار از این کارخانه تولید شد و کشور را از واردات این نوع کالا بی نیاز می‌کرد.

از این رو احیای این کارخانه که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوله در خاورمیانه با بیش از ۵۵ سال تجربه در زمینه‌ی تولیدِ لوله‌های فولادی نفت، گاز، پتروشیمی و آب است در دستور کار متولیان اقتصادی دولت سیزدهم قرار گرفت و در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ با توان جوانان متخصص و کاردان ایرانی مجددا راه اندازی شد.

شرکت لوله‌سازی اهواز با ظرفیت تولید سالانه ۷۹۰ هزار تن انواع لوله‌های فولادی و چهار میلیون متر مربع پوشش (لوله) از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های لوله در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

منبع/ایرنا

برچسب ها: خوزستان ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار