رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه قطعا حضور نیافتن اعضا در جلسه را از طریق قانونی پیگیری خواهیم کرد، گفت: در صورت غیبت اعضا در پنج جلسه، همکاران برای تعیین تکلیف به مراجع ذی‌ربط معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ 01 January 2024

تابناک خوزستان: سید محمدعلی پورموسوی ۱۱ دی در جمع خبرنگاران در خصوص حضور نیافتن پنج عضو شورای شهر اهواز در جلسه فوق العاده امروز که قرار بود با دستور کار برکناری شهردار برگزار شود، اظهار کرد: خارج از جلسه در حال پیگیری هستیم تا دیگر همکاران در جلسه حضور پیدا کنند و دستور کار مطرح شود و موافقان و مخالفان صحبت کنند و رای‌گیری انجام شود.

حضور نیافتن اعضا پیگیری قانونی می‌شود

وی با بیان اینکه قطعا حضور نیافتن اعضا در جلسه را از طریق قانونی پیگیری خواهیم کرد، افزود: در صورت غیبت اعضا در پنج جلسه، همکاران برای تعیین تکلیف به مراجع ذی‌ربط معرفی می‌شوند. البته شرایط دیگری نیز وجود دارد که پیگیری می‌شود.

رئیس شورای شهر اهواز در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر برکناری شهردار در آستانه انتخابات مجلس و سال نو گفت: شهردار یا شهرداری پست خدماتی است نه سیاسی. معمولا این گونه تغییرات در سمت‌های سیاسی ممکن است موجب ایجاد تفاوت در زمینه‌چینی انتخابات و منجر به سوگیری شود اما کار ویژه شهردار این است که شهر را برای شرایطی مانند پایان سال، آلایش و هماهنگ کند.

تغییر شهردار ممکن است به نفع امور جاری باشد

وی با بیان اینکه تغییر از نظر روانی تاثیر مثبتی خواهد داشت، افزود: قاعدتا این تغییر ممکن است به نفع امور جاری باشد و روح، هماهنگی و علاقه‌مندی جدیدی در پرسنل ایجاد کند. در هر صورت باید موضوعاتی که اعضای شورای شهر مطرح می‌کنند در صحن علنی شورا مطرح شود و این یک حق قانونی است. این موضوع ارتباط زیادی با انتخابات ندارد و تاثیر آن بی‌رابطه است و قیاس درستی نیست.

امتناع رئیس شورا از معرفی گزینه‌های تصدی شهرداری

رئیس شورای شهر اهواز در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره گزینه‌های شورا برای جایگزینی رضا امینی، با خودداری از معرفی گزینه‌ها گفت: چندین گزینه برای تصدی شهرداری اهواز داریم اما اجازه بدهید در این مورد، بعد صحبت شود.

وی در خصوص نامه اظهار نظر وزیر کشور در مورد سکونت خانواده شهردار امینی در اهواز بیان کرد: از سوی یکی از مدیران مرتبط با شهرداری، یک گردش کار مبنی بر اینکه خانواده آقای شهردار در اهواز سکونت ندارد، تهیه شد و در پاسخ به آن، وزیر کشور در نامه‌ای عنوان کرد که این موضوع اشکالی ندارد. با این حال، به نظر ما این موضوع باید از نظر قانونی مورد بحث قرار بگیرد؛ البته تنها بحث درمورد سکونت وی نیست.

جلسات برکناری شهردار علنی برگزار می‌شود

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به حاشیه‌های ایجادشده در صحن شورا توسط دو شهروند در پی لغو جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا گفت: ۴۰، ۵۰ نفر (در صحن شورا) نشستند و صبر کردند تا جلسه برگزار شود اما جلسه برگزار نشده است؛ در این شرایط ممکن است کسی چیزی هم بگوید، بنابراین باید ظرفیت شنیدن سخن مخالفان را داشته باشیم.

وی افزود: امروز یکی از اعضای شورای شهر اعتراض کرد که چرا یکی از شهروندان حاضر در صحن، در حال صحبت کردن (اعتراض علیه شهردار و اعضای غایب) است؛ این در حالی است که جلسه تمام (لغو) شده است و من نمی‌توانم جلوی دهان مردم را بگیرم. اگر در جریان جلسه بود، قطعا اجازه چنین کاری را نمی‌دادم. جلسات بعدی به ویژه این موضوع مخصوصا باید علنی برگزار شود.

پورموسوی عنوان کرد: خوزستان استان بزرگی است و یکی از سرمایه‌های بزرگ این استان نیروهای انسانی آن است. خوزستان دارای یکی از معظم‌ترین سرمایه‌های انسانی کشور است و اگر این طرح به تصویب برسد، سعی می‌شود در یک ماهی که فرصت می‌گیریم شهردار را انتخاب کنیم.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار