تابناک هرمزگان- بیش از 200 نفر دانشجویان دانشگاه تهران در اولین پنج شنبه زمستان 1402 میهمان ایزوایکو بودند و در قالب اردوهای راهیان پیشرفت از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، دست‌آوردها و گروههای مختلف این مجتمع عظیم صنعتی بازدید کردند.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲ 01 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// در این بازدید نیم‌روزه، دانشجویان ابتدا با حضور در گروه سازه های دریایی ایزوایکو با روند ساخت، حمل، نصب و راه اندازی سکوهای نفتی و گازی و جکت های این نوع سکوها آشنا شده و از نزدیک چالش های سپری شده در مسیر بومی سازی دانش این صنعت را لمس کردند.

در ادامه دانشجویان از گروه طراحی، ساخت و تعمیرات شناورهای متوسط ایزوایکو هم بازدید کردند تا ضمن آشنایی با روند ساخت کشتی از نزدیک با سیستم های مختلف ازآبگیری و به آب اندازی شناورها نیز آشنا شوند.

در پایان دانشجویان به محل تعمیرات بزرگترین شناورهای دنیا یعنی درای داک ایزوایکو رفتند تا از نزدیک شاهد توانمندی بینظیر ایزوایکو و صنعت دریایی کشور باشند که با همراهی مدیرعامل این مجتمع صورت گرفت.

دکتر سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو که خود از نسل دهه هفتاد دانشگاه صنعتی شریف است با حضور در جمع دانشجویان نسل جدید این دانشگاه ضمن تأکید بر ارزش بالای این نوع اردوها برای دانشجوها و توصیه به بهره هرچه بیشتر از این رویدادها به ارائه گزارشی از توانمندی صنعت دریایی کشور و پرسش و پاسخ با دانشجوها پرداخت.

مدیرعامل ایزوایکو در ادامه خاطراتی از دوران دانشجویی تا کارآموزی در ایزوایکو و مدیر پروژه ساخت اولین اقیانوس پیمای کشور تا هم اکنون را برای دانشجویان بازگو کرد.

در پایان بازدید مهندس علیرضا مروج معاون اجرایی و امور تولید ایزوایکو که با توجه به اهمیت این بازدیدها در طول بازدید همراه و درکنار دانشجویان حضور داشت دقایقی برای دانشجویان صحبت و دانشجویان را به عشق ورزیدن به کار و کشور و تعهد تشویق کرد.

سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو در خصوص برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در ایزوایکو عنوان کرد: بنابر فرموده مقام معظم رهبری «مدظله العالی» یکی از رسالت‌های مهم اجتماعی ایزوایکو جهاد تبیین است و هدف اصلی از اردوی راهیان پیشرفت نیز، تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی است

وی با تأکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم تا دستاوردها و توانمندی‌های نظام را نمود بیشتری دهیم، افزود: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت گامی اساسی در راستای جهاد تبیین مورد تأکید مقام معظم رهبری «مدظله العالی» بوده است و تداوم بازدیدها و اردوهای راهیان پیشرفت به مراکز صنعتی در کنار امیدآفرینی می‌تواند دستاوردهای نظام را بیشتر به معرض نمایش بگذارد که باتوجه به پیشرفت کشور در صنعت دریایی، لازم است که این دستاوردها در قالب اردوی راهیان‌ پیشرفت بیان شود.

مدیرعامل ایزوایکو در پایان افزود: از ابتدای سال جاری تا اکنون بیش از 3420 نفر از دانشجویان دانشگاه های ممتاز و برتر کشور، دانش آموزان، اساتید دانشگاهها و معلمان و طلاب و روحانیون در 27 نوبت از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران به عنوان بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور بازدید کرده اند. امیدواریم بتوانیم زمینه حضور تعداد بیشتری از بازدیدککنندگان را در این مجتمع فراهم کنیم.

انتهای پیام//

برچسب ها: ایزوایکو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار