مداح برجسته اهل بیت(ع) ومسئول کانون فرهنگی هنری محبان حضرت علی اکبر(ع) کرمانشاه گفت: هنر مداحی اصیل نباید فدای شورخوانی شود بلکه باید شور و شعور توام باهم و مداح مسلط به مقتل خوانی باشد.
کد خبر: ۱۱۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 19 October 2015
مداح برجسته اهل بیت(ع) ومسئول کانون فرهنگی هنری محبان حضرت علی اکبر(ع) کرمانشاه گفت: هنر مداحی اصیل نباید فدای شورخوانی شود بلکه باید شور و شعور توام باهم و مداح مسلط به مقتل خوانی باشد.

میثم مقدسی در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از برخی رویه های در پیش گرفته شده از سوی مداحان گفت: مداحی شغل نیست بلکه هنر ارادت و عشق به اهل بیت(ع) است و این عشق قیمت ندارد لذا مداح نه برای دستمزد بلکه برای احیای حرکت قیام اباعبدالله(ع) باید مداحی کند.

این عضو جامعه مداحان استان کرمانشاه اخلاص را شرط لازم و واجب برای مداح دانست و گفت: هدف باید برای رضای خدا و شاد کردن دل مقام معظم رهبری باشد و ملاک ما ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی در جامعه است.

مقدسی تسلط به مقتل خوانی و غزل‌های سروده شده در وصف امام(ع) را لازمه کار مداح خوب عنوان و بیان کرد: متاسفانه برخی مداحان جوان مقتل خوانی را آنگونه که باید نمی‌دانند و تنها به شور در مداحی اکتفا می‌کنند در حالیکه این شور باید توام با شعور باشد.

وی مطالعه فراوان، تامل و تفکر در بیان اشعار، تمرین و ممارست فراوان و حضور مکرر مداح در میان اجتماع را لازمه پشرفت دانست و گفت: مداح نباید خود را منحصر در فضای مجازی کند بلکه باید در میان مردم باشد.

مقدسی تقوا را رکن اصلی ورود به دنیای مداحی عنوان و بیان کرد: متاسفانه برخی جوانان وقت کافی برای کار نمی گذارند و می‌خواهند یک شبه ره صد ساله روند در صورتیکه سال‌ها زمان لازم است تا یک مداح به درجه عالی از مداحی برسد.

وی با تاکید بر اینکه هنر مداحی اصیل نباید فدای شورخوانی شود، افزود: مداح باید با سوز صدایش مردم را به هیجان آورد و اما متاسفانه رواج موسیقی‌های غربی ناشایست در کار مداحی سبب دل آزردگی پیشکسوتان این عرصه شده و به هنر مداحی اصیل ضربه وارد نموده است.

این مداح برجسته کرمانشاهی  تاکید کرد: اثرگذاری مداح باید در مستمع نمایان شود و مداح به دنبال مشهوریت و معروف شدن و گرفتن دستمزدهای کلان نباشد.

مقدسی در ادامه بیان کرد: بنده در خانوده‌ای مذهبی به دنیا آمدم و از قبل از انقلاب روضه و هیئت و عزاداری داشتیم، ۲۰ سال است که به صورت حرفه‌ای مداحی کرده و در جلسات هفتگی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعدد برای اقشار مختلف برگزار می‌کنیم و هم اکنون ۹۰ درصد اعضای جلسات ما جوانان تحصیل کرده و ولایتی زیر ۳۰ سال تحصیل هستند.

مسئول کانون فرهنگی هنری محبان حضرت علی اکبر(ع) استان کرمانشاه در ادامه بیان کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مراسم سیاه پوشیان، برگزاری کلاس‌های قرآن و مداحی و نیز اردوهای زیارتی بخشی از فعالیت‌های ما است.

مقدسی افزود: برای مراسم اربعین نیز تدارک لازم جهت حضور تعدادی از محبان اهل بیت(ع) در کربلا و استقرار در یکی از حسینیه‌ها جهت اقامه عزای امام حسین(ع) به مدت ۴ شب اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: شب‌های باقی مانده از ایام محرم حجت الاسلام مستشاری، نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها به عنوان خطیب و سخنران در هیئت ما حضور یافته و هر شب از حضور قاریان مطرح استان استفاده می‌شود.

مقدسی در پایان گفت: نماز ظهر عاشورا نیز با عظمت هرچه تمام‌تر در مسجد جامع شهر کرمانشاه اقامه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار