استاندار کرمان خواستار شناسایی پنج یا ۶ کشور هدف برای صادرات کالاهای استان کرمان به این کشورها شد.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴ 30 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمدمهدی فداکار بعدازظهر امروز شنبه ۹ دی‌ماه جاری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: تولیدات معدنی و محصولات کشاورزی ازجمله پسته جزو صادرات اصلی استان کرمان است.

وی بیان داشت: ارز حاصل از صادرات باید به کشور برگردد و برگشت ارز و تعهد ارزی، قانون است که باید رعایت شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: پنج یا ۶ کشور هدف و کالا‌های صادراتی مناسب برای این کشور‌ها شناسایی شود تا صادرات محصولات استان کرمان به این کشور‌ها انجام شود.

صادرات کرمان ارزش‌افزوده خوبی ندارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه صادرات کرمان نیازمند بازمهندسی است، اظهار داشت: ارزش صادرات از استان کرمان برابر با یک‌هزار و ۵۲ دلار به‌ازای هر کامیون و ارزش واردات هم ۱۰ هزار دلار است.

سید مهدی طبیب‌زاده ادامه داد: صادرات استان کرمان شامل مواد خام، محصولات کشاورزی و بخشی هم مربوط به صنایع است و صادرات استان کرمان با وجود اینکه رقم خوبی نسبت به میانگین کشوری دارد، اما ارزش افزوده خوبی ندارد.

وی ابراز داشت: در زمینه تنوع بازار، تعدد صادرکننده و نوع محصول باید به سمت تنوع‌بخشی بازار و محصولات و افزایش ارزش افزوده برویم.

هند و پاکستان به‌دنبال محصولات صادراتی کرمان هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: جلساتی با رایزن‌های بازرگانی بعضی از کشور‌ها ازجمله چین، قطر و لبنان برای صادرات محصولات استان کرمان انجام داده‌ایم.

امیر حسن‌زاده با اشاره به سفر کاری خود به هند طی روز‌های گذشته بیان داشت: معاون اتاق بازرگانی هندوستان به کرمان سفر می‌کند و این در شرایطی‌ست که هندی‌ها خواستار محصولات صادراتی استان کرمان ازجمله خرما و پسته هستند.

وی با بیان اینکه دعوت از تجار و بازرگانان بعضی از کشور‌ها به استان کرمان را در دستور کار داریم، ابراز داشت: پاکستان نیز بازار هدف خوبی برای محصولات صادراتی استان کرمان است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار