مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: امسال ٣٠٠ شکارچی غیرمجاز در مناطق حفاظت شده استان کرمانشاه شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 30 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین احد جلیلیان اظهار کرد: به طور متوسط در هر ماه ١٠ شکارچی غیرمجاز در مناطق حفاظت شده استان کرمانشاه شناسایی و دستگیر می‌شوند.

وی افزود: امسال سیر دستگیری‌ها افزایشی بوده و حدود ٢٧١ پرونده در مراجع قضایی در این حوزه تشکیل شده و حدود ٣٠٠ نفر دستگیری داشته‌ایم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه هدف عمده این شکارچیان را کسب لذت و تفریح از این کار دانست و تصریح کرد: برخی نیز به دلیل مشکلات اقتصادی ممکن است اقدام به شکار و فروش گوشت برخی گونه‌های جانوری نسبتا گران‌بها کنند.

وی گفت: هدف اصلی ما پیشگیری است تا برخورد و در طول ماه ١٠٠ گشت پیشگیرانه داریم که پیش از شکار شکارچیان را شناسایی می‌کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیشتر مناطق چهارگانه تحت مدیریت یعنی مناطق شکار ممنوع و پناهگاه حیات وحش مد نظر است چون تنوع زیستی وجود دارد تمایل بیشتری به شکار در این مناطق وجود دارد مانند بوزین و مره خیل پاوه، بیستون و قراویز که بیشتر آماج شکارچیان غیرمجاز قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای حفاظت در مناطق بسیار کم است لذا از مردم تقاضا داریم به عنوان همیار محیط زیست اگر گزارشی دال بر شکار دیدند با شماره ١۵۴٠ یا اداره محیط زیست شهرستان‌ها تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار