شاهینی : بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و در نهایت ارائه خدمات به مردم از مهمترین اهداف این طرح است که در بحث واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی مورد انتظار است.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 30 December 2023

جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضا در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت؛ واگذاری طرح و پروژه‌های نیمه تمام یا فعالیت و خدمات قابل برون سپاری دستگاه‌های اجرایی به بخش غیر دولتی و خصوصی با هدف چابک سازی دولت از اقدامات برنامه‌های عملیاتی استان برای تحقق الزامات شعار سال و از سیاست‌های مهم دولت طی چند سال اخیر است.
جهانگیر شاهینی افزود : بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و در نهایت ارائه خدمات به مردم از مهمترین اهداف این طرح است که در بحث واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی مورد انتظار است.
دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان ضمن اشاره به نوع درآمد‌های دولتی گفت: بخشی از تولید ناخالص ملی در هزینه‌های عمرانی هزینه می‌شود و این موضوع نیازمند توجه جدی به مباحث مربوط به مشارکت‌های عمومی خصوصی است. تا درهر شرایط اقتصادی بتوان به تامین مالی پروژه‌های عمرانی پرداخت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد؛ با توجه به شرایط فراهم شده امیدواریم با واگذاری پروژه‌های نیمه تمام حوزه عمرانی در سال ۱۴۰۲ به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی زمینه تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها، ارائه خدمات به مردم به خوبی مهیا شود.
شاهینی ادامه داد : تسریع در واگذاری تعدادی از پروژه‌های عمرانی استان از جمله پروژه‌های در حوزه اختیارات جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، آب منطقه‌ای در جلسه امروز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته و تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شد.
در ادامه جلسه شاهینی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان؛ با اشاره به اینکه طرح منظومه روستایی (تکام) به منظور توسعه روستا‌ها در ۱۲ استان کشور در حال اجراست، گفت: گچساران یکی از شهر‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که این طرح را اجرایی کرده است و روستا‌های دیگر در سایر شهرستان‌ها در دست اقدام است
شاهینی اظهار کرد؛ طرح منظومه روستایی برای توانمندسازی مردم روستا‌ها در زمینه‌های اشتغال، معیشت، اقتصاد و زیر ساخت‌های عمرانی، کاهش نرخ بیکاری و بالا بردن سطح تولید بوده و از چشم انداز‌های طرح توسعه پایدار منظومه روستایی می‌باشد. وی این طرح را شناسایی و اقدامات موثر متناسب با ظرفیت هر روستا برای رونق بخشی به گردشگری، اقتصادی و تولید عنوان نمود.
سپس نماینده بنیاد مسکن استان گزارشی از عملکرد اجرای طرح منظومه روستایی (تکام) در گچساران را ارائه نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار