معاون اجرایی رییس‌ جمهور گفت: طرح رفع آلودگی هوای اصفهان به طور ویژه و فوری در جلسه هیات دولت مطرح و راهکارهای لازم اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲ 26 December 2023

محسن منصوری در نشست قرارگاه مقابله با آلودگی هوای استان اصفهان که با حضور مسوولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع آلودگی هوا اصفهان در قالب قانون حمایت از اجرای هوای پاک باید در نگاه کلان و در جایگاه هیات دولت مطرح و راه حل جدی برای کاهش آلودگی اصفهان اندیشیده شود.

وی افزود: این دولت میراث‌دار مشکل آلودگی هوا است اما مسوولیت حل مشکلات را می پذیرد، منتها در زمینه فرایند مدیریت حمل و نقل، گاز سوز کردن خودروها، کنترل صنایع و ... که در کاهش آلودگی هوا بسیار تاثیرگذار است، قانون‌های بر زمین مانده باید مجدد از سر گرفته شود.

معاون اجرایی رییس‌ جمهور تصریح کرد: تولید بنزین یورو پنج به میزان ۷/۵ میلیون لیتر، تولید هشت میلیون لیتر گازوئیل استاندارد، تقویت و توسعه قطار شهری و گام‌های بلند اصفهان در ایجاد نیروگاه های خورشیدی از جمله اقدامات مهم اصفهان در کاهش آلایندگی بوده است.

وی پیشنهاد داد: از سوی مدیریت استان اصفهان بسته جامع قابل اجرا از مشکلات آلودگی هوا جهت طرح در هیات دولت تهیه شود.

منصوری ادامه داد: همچنین مجوز تسهیل واردات ناوگان حمل و نقلی از جمله وسایل برقی که نیاز به مجوزهای گمرکی دارد در چهار الی پنج بند تهیه شود تا به کمک وزارتخانه‌ها پیگیری شود.

وی تاکید کرد: جلسه رفع مشکل آلودگی هوای اصفهان با روسای دستگاه‌های مربوطه و نیز معاون اول ریاست جمهوری به قید فوریت برگزار و تصمیم جدی برای آلودگی هوای اصفهان گرفته می‌شود.

معاون اجرایی رییس‌ جمهور با اشاره به پاره ای از مشکلات مدیریت شهری اصفهان و نیاز به توسعه ناوگان حمل ونقل ریلی مترو گفت: اوراق مشارکت مترو در راستای حمایت از این پروژه باید افزایش پیدا کند و در این زمینه دولت به دنبال توسعه قطار شهری استان ها است.

منصوری گفت: مجوز واردات اتوبوس برقی و اتوبوس های کارکرده از سوی دولت  قابل حل و فصل است، البته بسیاری از مسائل مربوط به آلودگی هوا به صورت متمرکز و با مدیریت جهادی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در استان‌ها قابل حل است.

وی در خصوص استفاده از منابع مسوولیت اجتماعی صنایع برای اجرای مصوبات دولت در کاهش آلودگی هوا افزود: این موضوع با جدیت دنبال شود زیرا مستقیما در کیفیت و کاهش آلایندگی هوا تاثیرگذار است.

معاون اجرایی رییس‌ جمهور اضافه کرد: در مورد خروج خودرو های فرسوده بخصوص تاکسی و اتوبوس در اصفهان غفلت شده است اما باید این چرخه متوقف شده، مجدد به جریان بیفتد و در صورتی که شهرداری اصفهان نیاز به تامین اعتبار از سوی دولت دارد، می‌تواند این تامین اعتبار را با تهاتر و واگذاری ملک اجرایی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار