استاندار یزد در جمع روحانیون؛
استاندار یزد گفت: در جنگ ترکیبی امروز هیچ عملی بالاتر از مشارکت مردم در انتخابات دشمن را عصبانی نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۳ 30 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، نشست هم اندیشی جمعی از طلاب و روحانیون استان با استاندار یزد به منظور بررسی مسایل مختلف استان برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه در جنگ ترکیبی امروز هیچ عملی بالاتر از مشارکت مردم در انتخابات دشمن را عصبانی نخواهد کرد، گفت: امروز قلب هر انسان آزاده و مسلمانی از فجایع رژیم خون آشام صهیونیستی متالم می شود لذا برای مقابله با جبهه دشمن و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین باید ایستاد و تبلیغ کرد.

مهران فاطمی مسئله امنیت ملی را ناموس و کیان ایرانیان دانست و گفت: ایجاد هر تحولی نیازمند پشتوانه مشارکت مردمی است و در صورت کاهش مشارکت مردم در انتخابات، فشار اقتصادی دشمن به مراتب بیشتر خواهد شد.

استاندار یزد با اشاره به ایستادگی علمای اسلام در طول قرن‌های پیشین علی رغم مشکلات مختلف تصریح کرد: این موضوع هرگز به معنای فرافکنی و نافی مسئولیت های ما و رفع گلایه مندی از مسئولین و وظایف آنها در برابر حل مشکلات جامعه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه فرصتی که در بحران وجود دارد در خود فرصت وجود ندارد، گفت: ملت ایران با توکل به خدا و هدایت علمای بزرگ حماسه ای عظیم را رقم می‌زنند اما هدایت فکری، معنوی و سیاسی و خدمت رسانی به مردم سه رکن مهم از وظایف علما و بزرگان دینی و مبلغین مذهبی است.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش از «اقتصاد» به عنوان فوریت کشور نام برد و خاطرنشان کرد: در نگاه دراز مدت همه مسائل ریشه فرهنگی دارد اما یک اقتصاد نابسامان حتما بر فرهنگ نیز اثرگذار بوده و فرهنگ مورد دغدغه ما از همین ناحیه آسیب خواهد دید.
 
وی ۶۰ درصد علت تورم امروز استان را مربوط به حوزه مسکن و اجاره بها دانست و اظهار داشت: توقف تولید مسکن در یک دهه گذشته و حضور بالغ بر 100 هزار بیمه شده تامین اجتماعی غیر بومی در استان طی این سال ها، تاثیر مستقیمی بر بالا رفتن تورم داشته است.
 
استاندار یزد با اشاره به برنامه‌ریزی استان جهت ساخت 60 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن گفت: اعطای زمین به خانواده‌های چند فرزندی و مسکن رایگان به خانواده دارای ۴ قلو از جمله اقدامات دولت سیزدهم در استان بوده است.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله آلودگی هوا در برخی نقاط استان، دلیل اصلی این مشکل را متمرکز شدن تمامی زیرساخت‌ها در یک محور خاص طی چند دهه گذشته عنوان کرد.

وی افزود: سرمایه گذاری و استقرار صنعت در بهترین اراضی کشاورزی و در مسیر باد طی سالیان گذشته علاوه بر بی توجهی به شهرستان‌های کمتر برخوردار استان باعث آلودگی هوای مناطق دیگر شده است.

فاطمی ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در محور مهریز - عقدا را یکی از مهم‌ترین تصمیمات مجموعه استان در راستای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: کاهش صدور مجوزهای خرد و کلان برای صنایع آلاینده و برخورد جدی با تخلفات صنایع از دیگر اقداماتی بود که در این راستا انجام شد.

وی از برگزاری جلسه ای با مردم اردکان جهت اخذ تصمیمات مهمی در حوزه آلودگی هوا خبر داد و گفت: برای اولین بار مطالعات تشخیص منشا آلودگی هوای استان در راستای علت یابی و مشخص شدن عوامل تشدید آن در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار یزد در پایان با تاکید بر انجام تمامی اقدامات لازم در راستای رفع دغدغه‌های مردم خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی همه مسئولان و دغدغه مندان اسلام و انقلاب تلاش جهت دعوت مردم به حضور در انتخابات و خلق حماسه‌ای بزرگ خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار