رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه کرج گفت: آرایشگاهای زنانه فاقد مجوز و فعالیت تبلیغاتی آنها در فضای مجازی رصد می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۴۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 26 December 2023

به گزارش «تابناک البرز» فاطمه عطایی اظهار کرد: اقدامات برخی از سالن‌ها مغایر با سلامت و دخالت در امر درمان است و اتحادیه هم مخالف این اقدام آنها است، اما مشکل اصلی اتحادیه این است این مراکز اولا تابلو ندارند و دوما از طریق فضای مجازی تبلیغ می‌کنند.

وی درباره راهکار شناسایی این افراد گفت: اتحادیه طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در حال رصد و پیگیری این افراد است. در این زمینه بارها به اتاق اصناف برای رسیدگی عملکرد تبلیغاتی در فضای مجازی مکاتبه شده است که ضرورت دارد برای کاهش مخاطرات تبلیغاتی در سطح جامعه در این فضا، هر تبلیغات کننده‌ شناسه صنفی ارائه کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طبق تبصره ۳ ماده ۱۷ قانون نظام صنفی ارائه شناسه صنفی و داشتن مجوز کار برای هر گونه تبلیغات الزامی است، جهت ساماندهی به فضای مجازی درج هرگونه تبلیغات باید با اخذ شناسه صنفی انجام پذیرد.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه کرج درباره ضرورت حمایت از این صنف اظهار کرد: زنانی که وارد بازار کار شده‌اند اغلب خود سرپرست بوده که نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند. اگر صنف زنانی که قانونمند کار می‌کنند، بتوانند از تسهیلات برخوردار شوند، می‌توانند به نحو بهتری امرار معاش کرده و از عهده هزینه‌های خانواده بر بیایند. متاسفانه تاکنون امکان این فراهم نشده که از طرف بانکی در استان به اعضاء وام معرفی کنیم‌، در حالی که بابت موضوع مالیات امسال فشار زیادی هم به این صنف آورد و مشکلاتی از این نظر داشتیم.

وی در پایان افزود: اتحادیه آرایشگران زنانه کرج، ۹۸۰ نفر عضو جوازدار دارد و تقریبا ۴۸۹ جواز متقاضیان هم در دست اقدام بوده که از این تعداد حدود ۳۲۰ نفر از ابتدای سال تاکنون موفق به کسب جواز شده اند. خوشبختانه از زمانی که سامانه نوین اصناف راه‌اندازی شده، دریافت جواز خیلی راحتر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار