رییس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام از راهیابی سه اثر نمایشی هنرمندان این استان به چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با عنوان"سودای عشق" خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸ 26 December 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ یاسر بیگ زاده اظهار کرد: چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج "سودای عشق" به همت انجمن هنرهای نمایشی سازمان بسیج هنرمندان کشور دی ماه سال جاری با نمایش اثرهای راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بسط و توسعه هنر فاخر و ارزشمند تئاتر در سراسر کشور، کشف استعدادهای نوظهور و پرورش نیروهای متعهد و متخصص در عرصه هنرهای نمایشی، بازتاب و انعکاس فعالیت‌ها و دستاوردهای شجره طیبه بسیج بر مبنای تقویت ریشه های بنیادین فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای حوزه تئاتر در این استان، اظهار کرد: با تلاش هنرمندان بسیجی عرصه تئاتر استان، سه اثر نمایشی از تولیدات سازمان بسیج هنرمندان استان به مرحله نهایی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج سودای عشق راه یافته است.

بیگ‌زاده با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های مسابقه نمایش صحنه‌ای، مسابقه نمایش خیابانی و میدانی و مسابقه نمایشنامه‌نویسی برگزار می شود، تصریح کرد: با اعلام فراخوان این جشنواره در شهریورماه امسال، ۱۲ اثر نمایشی در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی از سوی هنرمندان ایلامی به این سازمان ارسال شد که پس از بازبینی هشت اثر از این تعداد شامل پنج نمایش بخش صحنه ای و سه نمایش بخش خیابانی به دبیرخانه جشنواره سراسری معرفی شد.

وی تصریح کرد: در نهایت ۲ اثر نمایش خیابانی "آب‌ها مهربانند" به کارگردانی "مالک آبسالان" و"عاشقانه‌های جنگ" به کارگردانی "مصطفی کولیوندی" و در بخش نمایش صحنه‌ای نیز اثر نمایشی "ایستاده روی خط استوای جنگ" به کارگردانی "سعید خیرالهی" از استان ایلام به مرحله رقابتی این جشنواره راه یافتند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام یادآور شد: در مجموع بیش از ۶۲۰ گروه نمایشی از ۳۲ استان کشور آثار خود را به دبیرخانه جشنواره سودای عشق ارسال کرده بودند که در نهایت ۱۵ گروه نمایشی دربخش صحنه‌ای و ۱۵ گروه نمایشی در بخش خیابانی موفق به راهیابی به مرحله پایانی این جشنواره شدند.

بیگ‌زاده با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام دارای هفت انجمن فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان رشته های مختلف هنری است، گفت: انجمن های شعر، فیلم، عکس، هنرهای تجسمی، ادبیات داستانی، صنایع دستی و تئاتر از جمله انجمن های فعال این سازمان در استان است./م

بیشتر بخوانید: 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار