کد خبر: ۱۱۴۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲ 26 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مردم مانند فاطمه زهرا (س) در آزمون امامت و ولایت سنگ تمام گذاشتند.

بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در جلسه جامعه روحانیت شهرهای پل سفید، زیراب و شیرگاه ضمن گرامیداشت ایام با اشاره به فرازی از زیارت‌نامه حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: از ویژگی مهم این بانوی بزرگوار این است که در امتحان موفق بوده است، در زیارت‌نامه از ایشان اینطور یاد می‌شود.

وی افزود: در این فراز هفت نکته وجود دارد؛ نکته اول اصل امتحان و آزمون است، خداوند در زندگی همه را امتحان می‌کند آن هم بارها، از این رو از اول تا آخر باید خودمان را به خدا بسپاریم، نکته دوم اینکه امتحان کننده خداست، سوم اینکه امتحان شده ما هستیم، نکته چهارم اینکه ظرف این امتحان کجا و کی بوده است، قبل از اینکه ما را بیافریند.

آیت الله محمدی لائینی همچنین گفت: نکته پنجم اینکه ماده امتحان چه بوده؟ پاسخ این است که از مهم‌ترین مواد امتحان اصل امامت و ولایت بوده است، اگر حضرت فاطمه (س) از جایگاه خلافت امام علی (ع) دفاع نمی‌کرد، کسی کاری به کارش نداشت؛ ایشان دختر پیغمبر بوده و عزیز و بزرگ بود، جرمش این بود که از امیرالمومنین (ع) یعنی جایگاه امامت دفاع کرد، چهل شب کارش این بود که پشت درب منازل مومنین برود، به مسجد برود و ضمن یادآوری غدیر از امامت و ولایت دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مهمترین وظیفه بنده و جنابعالی در راستای ولایت و امامت تعریف می شود، گفت: حمایت از علمدار ولایت، انقلاب اسلامی، ادامه دادن خط ولایت و امامت و جانشین ایشان یعنی حضرت امام خامنه‌ای، مهم است، امروز هم امتحان بزرگ ما این است که آیا در این راستا قرار داریم، واقعیت این است که این مردم مانند فاطمه زهرا (س) در آزمون امامت و ولایت سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مقطع پیش رو برای ما انتخابات است، اعلام کرد: در مجموع در این ۴۰ سال مردم بیش از ۹۰۰ میلیون رای دادند و حدود ۳۵ انتخابات برگزار شده است، این انتخابات و هر انتخاباتی تضمین کننده امنیت ماست و ضریب امنیت ما با حضور حداکثری بالا می‌رود.

ایشان گفت: برخی عوامل درونی وجود دارند که به‌خصوص در آستانه انتخابات می‌خواهند شلوغ کنند حال مردم ما بصیرت دارند و می‌دانند که این خرده مسائل ربطی به اصل نظام ندارد و به حساب آن نمی‌گذارند.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: خداوند از حضرت فاطمه (س) می‌خواست که در دفاع از امامت و ولایت تحمل چالش‌ها و تیروترکش را داشته باشد و صبر کند، نکته هفتم ادامه این فراز است که می‌گوید ما به همان چیزی که تو اعتقاد داری اعتقاد داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار تبیین حمایت از ولایت و امامت شد و تصریح کرد: باید مردم بدانند که خلوت بودن صندوق‌ها و پر بودن حوزه انتخابیه چه آسیب‌ها و فوایدی دارد.

امام جمعه ساری اظهار کرد: ما خودمان در کنار شما مثل شما و مطالبه‌گر از مسئولان هستیم، الان نمایندگان پیگیر اخذ رای هستند در حالی که وقتی وارد صحن مجلس می‌شوند با وضع برخی قوانین مردم دارای مشکل می‌شوند؛ مثلا چه کسی این قانون را گذاشت که عکس سال ۱۳۴۶ باید ملاک شود قانون باید به‌روز باشد، شما باید مطالبه‌گر باشید، یا برای امضای یک نفر یک سال و نیم تشکیلات را با ۵۰۰ نیرو معطل گذاشتند که جای تاسف دارد، در حالی که اینها به‌واسطه خون شهدا روی صندلی مدیریت نشستند. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار