رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به همراه تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و فرماندار کهگیلویه از طرح‌های عمرانی و اقتصادی بخش دیشموک بازدید بعمل آورد.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶ 25 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان؛ در حاشیه بازدید از پروژه پل بزرگ رود سمه دیشموک اظهار داشت :این پروژه یکی از دغدغه‌های جدی مردم عزیز منطقه است که الحمدولله این طرح تاکنون پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته است شاهینی گفت، این پروژه دارای یک دهانه ۴۳ متری، یک دهانه ۱۸ متری و آبنما هم به طول ۲۰ متر است وی با بیان این که با تخصیص ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف استان به این طرح پیمانکار مطالبات خود را دریافت خواهد کرد، افزود؛ پیمانکار متعهد شد که هرچند به صورت محدود زمینه عبور و مرور را در زمستان تا تکمیل نهایی طرح مهیا کند.
نصب پل‌های سیار و موقت بر روی رودخانه دائمی و پر آب سمه بخش محروم دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد تهدیدی بود که هر روز جان اهالی را به خطر می‌انداخت دولت سیزدهم با هدف محرومیت زدایی با احداث پل، این تهدید را برای مردم به فرصتی برای توسعه روستایی تبدیل کرد.
در ادامه؛ بازدید از پروژه بزرگ اقتصادی پمپاژ رود سمه که به منظور تامین آب کشاورزی ۱۵۰۰ هکتار از زمین‌های حومه غربی پیش‌بینی شده است در دستور کار قرار گرفت
شاهینی تصریح کرد؛ تمهیدات لازم جهت پیگیری این طرح اندیشیده شده است و در آینده نزدیک زمینه فعالیت این پروژه بزرگ شروع خواهد شد
با راه‌اندازی و استفاده از این پمپاژ زمینه اشتغال مردم منطقه و جلوگیری از کوچ روستائیان به شهر‌ها و استان‌های همجوار آماده خواهد شد.
شاهینی تاکید کرد با توجه به وجود رودخانه پر آب رود سمه و زمین‌های حاصلخیز پایین دست روستا، توسعه کشاورزی علاوه بر اشتغال زایی نقش مهمی در بهبود معیشت اهالی خواهد داشت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به همراه مسئولین راهداری استان از جاده تنگ چویل بازدید بعمل آورد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت؛ این ابر پروژه که سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان را متصل نگه می‌دارد از پل بریم فارس- باشت- چرام- دهدشت- قلعه رئیسی- دیشموک و باغملک خوزستان عبور می‌کند و می‌تواند تحول مثبتی در توسعه این منطقه باشد.
بازدید میدانی از تصفیه خانه فاضلاب در مناطق محروم دیشموک، سالن ورزشی چند منظوره روستای درغک، طرح‌های روستای اسفندان و پارک اسکان شهر دیشموک از دیگر مناطق بازدید شده در این سفر بود.
در این بازدید مدیران کل جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، بنیاد مسکن، نوسازی مدارس، و فرماندار کهگیلویه و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان کهگیلویه رئیس سازمان برنامه و بودجه را همراهی کردند.
بخش دیشموک یکی از محروم‌ترین بخش‌های کهگیلویه و بویراحمد دارای یک شهر و ۹۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۳ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری دهدشت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار