سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان گفت: سالانه 18 هزار نفر در کردستان آموزش‌های مهارتی را در بخش‌های دولتی و خصوصی فرا می‌گیرند.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 24 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، سیدعلی علوی صبح امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در کردستان، اظهار کرد: مهارت‌آموزی یکی از نیاز‌های اولویت‌دار و ضروری جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و توسعه آموزش‌های مهارتی مورد توجه جدی فنی و حرفه‌ای است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان بیان داشت: در این راستا باید مهارت آموزی در جامعه به شیوه خاصی دنبال شود.

علوی افزود: نیروی انسانی ماهر می‌تواند نقش تاثیرگذاری در روند تولید جامعه داشته باشد.

وی افزود: برخورداری از دانش، مهارت و آشنایی با فناوری و تکنولوژی روز از مولفه‌های نیروی انسانی توانمند است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان از نیروی انسانی به عنوان سرمایه بسیار ارزشمند نام برد و گفت: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای می‌تواند این توانایی‌ها را در افراد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگ‌ترین منبعی است که هر سازمانی بعهده دارد گفت: فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی به نیروی انسانی می‌تواند نقش مهمی در تولید نیروی ماهر و خلاق در جامعه ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از نهاد‌هایی است که در راستای توسعه اشتغال و توسعه اقتصادی فعالیت می‌کند گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین نام‌گذاری شده است آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق شعار سال برنامه‌ها و فعالیت ها‌ی خود را دنبال می‌کند.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان بر نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه تاکید کرد و گفت: این اداره‌کل می‌تواند نقش مهمی در اشتغال و توسعه اقتصادی جامعه داشته باشد.

علوی خاطرنشان کرد: سالانه ۱۸ هزار نفر در کردستان آموزش‌های مهارتی را در بخش‌های دولتی و خصوصی فرا می‌گیرند.

وی مقوله آموزش و کسب مهارت را یکی از برنامه‌های مهم فنی و حرفه‌ای برشمرد و افزود: در این راستا آموزش در روستاها، زندان‌ها و آموزش به سربازان در پادگان‌ها و آموزش به روحانیون از برنامه‌های این اداره‌کل است.

در پایان وی اظهار کرد: مراکز آموزشی در جوار دانشگاه بمنظور ارتقای شایستگی دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار