معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت افزایش مشارکت در انتخابات گفت: این رویداد با اهمیت می تواند زمینه ای برای گسترش گفت‌وگوی نقادانه و گره‌گشا از مشکلات استان باشد.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸ 24 December 2023

تابناک خوزستان: عبدالله افرازه شهاوند روز یکشنبه در نشست خبری استاندار خوزستان با نمایندگان خبرگزاری‌ها با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مردم خوزستان و کرمان به تاکید رهبری در زمینه مشارکت مردم به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های انتخابات اشاره کرد و گفت: وظیفه همه ما تزریق امیدواری به مردم و جامعه است.

وی نقش مدیران و افراد دارای مخاطب در افزایش مشارکت و رغبت مردم برای مشارکت بیشتر در انتخابات را مهم دانست و خاطرنشان کرد: مدیران در کنار خدماتی که ارایه می‌دهند وظیفه دارند آن را تشریح و با رسانه‌ها تعامل برقرار کنند.

به گفته معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بیان خدمت را یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران در حوزه جهاد تبیین دانست که مدیران استان در این زمینه باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

وی رسانه‌ها را از جمله لایه‌های میانی تاثیرگذار دانست که باید در کنار دیگر لایه ها نقش‌آفرینی ویژه خود را ایفا کنند.

شهاوند با اشاره به افزایش سه برابری پیش ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم گفت: در زمینه بررسی صلاحیت‌ها نگاه سیاسی وجود نداشته و این بررسی ها مبتنی بر پاسخی بوده که مراجع پنجگانه در انجام استعلامات یا تحقیقات محلی داده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: اگر داوطلب انتخابات یا بخشی از جامعه معتقدند هیات اجرایی یک شهرستان نگاه درستی نداشته است فرصت تجدید نظر و بررسی مجدد در هیات‌های نظارت استانی فراهم شده است.

به اعتقاد وی رقابتی کردن انتخابات نیازمند ملزوماتی و معطوف به افراد دارای پایگاه‌های اجتماعی و پایگاه رای بالا است اما با این حال برای افزایش چند درصد مشارکت هم نمی‌توان اشخاصی که فاقد صلاحیت قانونی هستند را به عرصه انتخابات وارد کرد بلکه باید به صورت حداکثری و تا جایی که قانون به افراد اجازه می‌دهد وارد این عرصه شوند.

شهاوند در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در زمینه اقدامات انجام شده در زمینه افزایش سرانه کتاب و کتابخوانی در استان گفت: در حوزه کتاب و کتابخوانی استان سند راهبردی وجود دارد که این سند در حال پیگیری است و گزارش گام به گام آن در نشست‌های استانی ارایه می‌شود.

وی تقویت کتابخانه‌ها با استفاده از ظرفیت مردم را از جمله برنامه‌های مهم سند برشمرد و توضیح داد: در حوزه کتابخوانی نباید نگاه‌ها تنها معطوف به یک یا دو دستگاه باشد همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در این زمینه متولی هستند و باید پای کار بیایند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بر ترویج کتابخوانی به عنوان کار جمعی تاکیدکرد و از رسانه‌ها خواست در این زمینه ورود کنند.

وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود به دیدار اخیر مردم خوزستان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این دیدار یک دیدار عمومی مردم با ایشان نبود بلکه دیدار حاج قاسمی بود و دیداری بودکه مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت حاج قاسم به چند قشر اختصاص داده بودند و فرمودن در کنار این دیدار سهمی نیز به مردم خوزستان و کرمان داده شود.

شهاوند افزود: سهم عمده این دیدار مربوط به کرمان بود که یکهزار نفر نیز به خوزستان داده شد ما قبول داریم که سهمیه کم بود و ما شرمنده تعداد زیادی از مردم استان شدیم چراکه همه دوست داشتند دیدار عاشقانه با مقام معظم رهبری داشته باشند از این رو برای اینکه بتوانیم عدالت حداکثری را برای این دیدار رعایت کنیم چند کمیته تشکیل شد و براساس کمیته‌های مختلف تقسیم کار صورت گرفت.

وی بیان کرد: ۲ نوع تقسیم بندی شامل تقسیم بندی قشری و شهرستانی انجام شد که حدود ۴۶ قشر انتخاب شد و به تناسب سهمیه ای که داده شد از میان چندین میلیون نفر افراد مشخص شدند و از کمیته‌ها خواسته شد که از اقشار در سطح استان و به تناسب جمعیت هر شهرستان افراد انتخاب شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: بر همین اساس در شهرستان‌ها هم کمیته تشکیل شد تا یک فرد در این برنامه تنها تصمیم گیرنده نباشد و براساسا شاخصه‌های اعلامی افراد برای سفر انتخاب شوند و برای برخی اقشار نیز همچون مدیران کل قرعه کشی انجام شد.

وی گفت: دیدار مقام معظم رهبری برای مردم خوزستان یک دیدار عاشقانه است و انشالله فضایی فراهم شود تا افراد بیشتری به دیدار مقام معظم رهبری بروند یا توفیق حاصل شود و عموم مردم با ایشان در استان دیدار کنند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار