رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از غربالگری بیش از ۲۰۹ هزار نفر جمعیت هدف جنوب کرمان در پویش ملی سلامت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵ 21 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، علی‌اصغر خیرخواه با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت از تاریخ ۲۰ آبان تا ۱۵ دی در جنوب کرمان همزمان با سراسر کشور اظهار داشت: در اجرای این پویش افراد ۱۸ سال به بالا و زنان باردار در تمام گروه سنی از لحاظ فشار خون و دیابت غربالگری می‌شوند و آموزش‌های خودمراقبتی را دریافت می‌کنند.

وی افزود: پر فشاری خون یک بیماری کشنده خاموش است که معمولا بدون علامت است به همین دلیل بسیاری از افراد مبتلا از وجود آن بی‌خبر هستند.

خیرخواه تصریح کرد: بیماری‌های فشار خون بالا و دیابت از علل اصلی سکته‌های قلبی و مغزی و آسیب‌های کلیوی و چشمی است که اگر به موقع شناسایی و درمان شوند، می‌توان از بسیاری از عوارض آن‌ها جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: از آغاز این پویش تاکنون ۲۰۹ هزار و ۴۰۷ نفر در مناطق شهری و روستایی زیرمجموعه دانشگاه غربالگری شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد، یک‌هزارو ۳۴۷ نفر مشکوک به دیابت و ۸ هزارو ۵۹۷ نفر مستعد ابتلا به دیابت بودند که برای پیگیری شرایط مرتبط با سلامتی توصیه‌های لازم به آن‌ها ارائه شده است.

خیرخواه با اشاره به شناسائی ۲ هزار و ۷۰۳ فرد مشکوک به فشار خون بالا و ۳۴ هزارو ۱۷۵ نفر پیش فشارخون در منطقه عنوان داشت: ۲۲ هزارو ۷۵۰ نفر با سابقه فشارخون بالا و ۹ هزار و ۳۴۳ نفر هم با سابقه دیابت خدمت پویش را در حوزه دانشگاه دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به فعالیت ۴۲۸ خانه بهداشت و ۴۸ پایگاه سلامت در جنوب کرمان اظهار داشت: شهروندان بالای ۱۸ سال جهت شرکت در این پویش به نزدیکترین مرکز جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و یا خانه بهداشت مراجعه کنند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار