امروز در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ منابع اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان مشخص و مقرر شد تا ۵۰ همت از منابع درآمدی که بنا بود از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای پروژه‌های عمرانی هزینه شود، به همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یابد.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ 19 December 2023

به گزارش تابناک قم، یکی از دلایل نمایندگان برای رد لایحه این بود که دولت احکام برنامه هفتم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و حقوق‌بگیران، در نظر نگرفته (به عبارت ساده‌تر، دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و کارمندان در سال ۱۴۰۳ منبع مالی تعیین نکرده است) و با ارائه نامه کتبی به شورای نگهبان اعلام اجرای این سیاست  را مشکل‌ساز تلقی کرده است.

بنابراین، نمایندگان اختصاص منابع مالی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و کارمندان را یکی از شروط تایید لایحه بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفتند. تا جایی‌ که حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳، در این باره گفت: بودجه‌ای که همسان سازی حقوق بازنشستگان در آن نباشد، از در این مجلس بیرون نخواهد رفت.  

حال به نظر می‌رسد، پافشاری نمایندگان در این زمینه نتیجه داد، چون امروز (۲۷ آذر ۱۴۰۲) یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اعلام کرد: در اصلاحیه لایحه بودجه منابع اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان مشخص و مقرر شد تا ۵۰ همت از منابع درآمدی که بنا بود از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای پروژه‌های عمرانی هزینه شود، به همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یابد.  
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان نباید هزینه‌های جدید در لایحه بودجه برای دولت بتراشند، زیرا این هزینه‌ها موجب افزایش کسری بودجه در نتیجه افزایش تورم خواهد شد، نمایندگان باید لایحه بودجه دولت را ساماندهی کرده و بر اجرای آن نظارت دقیق داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار