معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:۳۰ نقطه پرتردد و گردشگرپذیر استان برای پذیرش بهتر مسافران نیازمند اجرای مجتمع‌های رفاهی است.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳ 18 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرشید کرمی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جاده پاتاوه به دهدشت، پارک مهرورزی شهر یاسوج، جاده یاسوج به بابامیدان، امامزاده شمس الدین (ع) و شهر پاتاوه از جمله نقاطی است که نیازمند اجرای طرح‌های مجتمع رفاهی در قالب سرویس‌های بهداشتی، حمام، نمازخانه و فروشگاه است.

وی بیان کرد:طرح مطالعاتی اجرای مجتمع‌های رفاهی در این نقاط اجرا شده و در صورت تخصیص اعتبار برنامه ریزی برای احداث آن آغاز می‌شود.

معاون‌گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین از تعداد ۳۶ مجتمع رفاهی استان ۱۹ مورد آن نیازمند ساماندهی و تعمیر است.

معاون‌گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر دوم رییس جمهور به استان برای حوزه گردشگری استان پیش بینی شده ابرازامیدواری کرد که تخصیص این اعتبارات بتواند به توسعه این حوزه مهم کمک کند.

کرمی افزود: این اعتبار برای بهبود وضعیت راه‌های دسترسی به مناطق گردشگری و ایجاد امکانات اولیه رفاهی مانند سکو‌های نشیمن و سرویس‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

وی ابرازامیدواری کرد: با جذب این اعتبار زمینه تقویت زیرساخت‌های رفاهی در مناطق گردشگری و تحویل به سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شود.

معاون‌گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:در زمان حاضر ۱۰ مجموعه رفاهی شامل سرویس‌های بهداشتی، حمام، وضوخانه و نمازخانه در مناطق گردشگری استان در مراحل پایانی ساخت است، اما همچنان ضعف‌هایی در این خصوص وجود دارد.

کرمی تصریح کرد:ساخت این تعداد مجموعه‌های رفاهی از مصوبات سفر وزیر میراث فرهنگی به استان بوده که با هدف توسعه زیرساخت‌های رفاهی گردشگران در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: برای ساخت این مجموعه‌های رفاهی متشکل از ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶۰میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: این مجموعه‌های رفاهی در مکان‌های گردشگری شاخص مانند «تنگ سولک بهمئی»، «امامزاده عبدالله (ع) یاسوج»، «بافت تاریخی شهر دهدشت»، «امامزاده بی بی خاتونین (س)»و «دهستان گردشگری کاکان» ایجاد شده است.

کهگیلویه و بویراحمد که با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، ۷۹۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی در کنار جاذبه‌های مردم شناسی، چون پوشش‌ها و گویش‌های محلی و آوا‌ها و نوا‌های محلی سالیانه مقصد سیر و سیاحت سه میلیون ایرانگرد و جهانگرد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار