سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی با همه توان، امکانات و تجهیزات به میدان مهار آتش مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند آمد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ 11 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی؛ میدان داری کار همیشگی شان است و همیشه پا به رکابند و روز و شب برای آن ها معنی ندارد. همیشه در میدان رزم اند و  مقابله. فرقی نمی کند جنگ اقتصادی باشد یا جنگ فرهنگی یا حادثه همانند آتش سوزی در منطقه ویژه اقتصادی با گستردگی بسیار.

هرچه زبانه های بیشتر شعله می کشد تب و تاب هم برای فرو نشاندن از سوی فرمانده هم بیشتر و بیشتر می شود.

به هر دری می زد تا از نگرانی ها و التهاب ها  بکاهد و به همین واسطه متوسل شد به ستاد مرکزی در پایتخت تا از اشتعال زبانه های آتش و دود شدن سرمایه سرمایه گذار مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بکاهد.

صحبت از سردار محمد رضا مهدوی، فرمانده سپاه انصار الرضا (ع)  خراسان جنوبی ست تا آژیر خطر  آتش سوزی  در مینی پالایشگاه در گوش منطقه ویژه پیچید و به گوش فرماندهی سپاه رسید به میدان امداد رسانی با همه امکانات و ثجهیزات آمد و از همان ابتدا دست به گوشی و پیگیری از ستاد مرکزی تهران شد تا بالاخره  ستاد هم در پایتخت با اعزام دو فروند بالگرد و هواپیما و فوم سنگین برای خاموش کردن آتش موافقت کرد.

آتش سوزی در یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساعت هشت و ۴۵ دقیقه یکشنبه ۱۹ آذر ماه اعلام شد و بلافاصله عوامل امدادی وارد عمل شدند که تا حدودی اطفای حریق پیشرفت داشت اما از حدود ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه آتش به مخازن دیگر هم سرایت پیدا کرد.

با توجه به مدیریت شرایط، این حادثه تاکنون خسارت جانی نداشته و فقط یک نفر به صورت سرپایی توسط اورژانس مداوا شده است.

این پالایشگاه کوچک مقیاس تولید هیدروکربن سبک و سنگین ۲۲ مخزن داشته و از این تعداد ۱۸ مخزن دارای میعانات گازی بوده که ۱۵ مخزن تاکنون منفجر شده است و عملیات اطفای حریق تا مهار کامل آتش ادامه دارد.

 

 

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار