کد خبر: ۱۱۴۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ 11 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، احمد توکلی در نشست بررسی اجرای نیروگاه ۴۵۰ تنی زباله سوز ساری با بیان اینکه وضعیت پسماند مرکز مازندران مطلوب نیست، اظهار کرد:

راه اندازی نیروگاه تولید برق از زباله ساری که در شهرک صنعتی شهید مصطفی خمینی در حال اجراست، مشکل پسماند مرکز استان مرتفع خواهد شد و دیگر نیاز به دفن یا حمل زباله به دیگر مناطق نیست و بلکه بحران شهرستان رفع می‌شود. 

راه اندازی نیروگاه تولید برق از زباله ساری  

 

 

وی اتمام نیروگاه زباله سوز ساری را تاکید رییس جمهور اعلام و تصریح کرد: پیش از دولت سیزدهم این طرح مهم به مدت ۱۰ سال حدود ۴۲ درصد در بخش ابنیه پیشرفت فیزیکی داشت، اما در دولت آیت‌الله رئیسی پس از سفر به مازندران، کار اجرایی شتاب گرفت و هم اکنون به حدود ۹۵ درصد رسید.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه حدود ۳۰ میلیون دلار برای بخش تجهیزات اعتبار برآورد شده بود، افزود: سهم دولت از این میزان حدود ۱۸ میلیون دلار بود و بقیه آورده سرمایه گذار می‌باشد.

توکلی از پیشرفت حدود ۸۳ درصد تهیه و نصب تجهیزات نیروگاه خبر داد و یادآورشد شد: این میزان قبل از سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران ۶۵ درصد بود که با نگاه ویژه دولت به موضوع پسماند مازندران، کار در حال اجراست.

وی با قدردانی از سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران به عنوان مجری ابنیه این نیروگاه، خاطرنشان کرد: با ورود بسیج سازندگی به این طرح بزرگ مازندران، شتاب خوبی گرفت.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بدهی تجهیزات این نیروگاه است، گفت: پس از دیدار استاندار مازندران با رییس جمهوری ماه قبل، ۱۷۵ میلیارد تومان بصورت اوراق و نقدی برای نیروگاه تخصیص یافت.

احمد توکلی ظرفیت تعریف شده برای پذیرش زباله در نیروگاه ساری را ۴۵۰ تن در روز اعلام کرد که با نصب دستگاه خشک کن زباله و پیش تصفیه امکان پذیرش تا ۶۵۰ تن را دارد، افزود: با تحویل روزانه حدود ۲۰۰ تن زباله های ریجتکی خشک و با ارزش حرارتی بالای سایر سایت های استان به جای دفن، مشکل پسماند مازندران کاهش خواهد یافت. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار