معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس از اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی در استان فارس به مناسبت چهل و دومین سالگرد شهادت آیت‌الله دستغیب خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ 10 December 2023

تابناک فارس به نقل ازصدا و سیما: نبی‌الله زارعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت چهل و دومین سالروز شهادت آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب از ۱۷ آذر در مسجد جامع عتیق آغاز شده است،گفت: مراسم گرامی‌داشت سومین شهید محراب کشور ۱۹ آذر همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد آیت‌الله دستغیب در معالی‌آباد شیراز با حضور سخنرانان و مداحان کشوری برگزار می‌شود.
زارعی گفت: ۲۰ آذر ساعت ۸ صبح با حضور مسئولان استانی ، مراسم گلباران آرامگاه شهید دستغیب (ره) برگزار خواهد شد و اندیشمندان در نشستی علمی برای تبادل نظر در خصوص مکتب شهید دستغیب (ره) در مسجد عتیق گردهم می‌آیند.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تاکید کرد: همزمان با نماز مغرب و عشاء، مراسم بزرگداشت این شهید عالی قدر با سخنرانی آیت‌الله دژکام، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز برگزار خواهد شد که از عموم مردم برای شرکت در این مراسم دعوت می‌کنیم.
وی با تاکید بر ترویج اندیشه‌های آیت‌الله دستغیب در بین نسل جدید، اضافه کرد: زنگ مدارس با سخنرانی مدیران درباره شهید دستغیب نواخته خواهد شد تا نسل جدید با اندیشه‌های ناب این شهید آشنا شوند همچنین با هماهنگی امور مساجد فارس، ائمه جماعات ۱۹ و ۲۰ آذر در بین نماز‌ها به سخنرانی در خصوص زندگی‌نامه شهید دستغیب خواهند پرداخت.
زارعی از برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی راه روشن با موضوع کتاب آیین زندگی خبر داد وگفت : سال گذشته ۱۰ هزار نفر از کل کشور در مسابقه شرکت کردند که به نقرات برگزیده جوایز نفیس اهدا شد و امسال نیز این مسابقه گسترده برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دستغیب را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: مستند فاخر ویژه شهید آیت‌الله دستغیب نیز تهیه شده و از صدا و سیما پخش خواهد شد .
همچنین با تفاهم صورت گرفته با حوزه هنری استان، مستند ۱۰ شهید شاخص استان فارس تهیه و در دهه مبارک فجر از شبکه‌های یک سیما، استان فارس و شبکه افق پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ عنوان کتاب ارزشمند از شهید دستغیب (ره) باقی مانده است، بیان کرد: با هماهنگی بیت این شهید گرانقدر و نشر شاهد بنیاد شهید، تعدادی از سخنرانی‌ها و نوار‌های آیت الله دستغیب که هنوز پیاده سازی نشده به صورت کتاب تدوین خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار