کد خبر: ۱۱۴۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۶ 09 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سردار علیرضا تنگسیری در مراسم ششمین سالگرد فرمانده خاکی پوش نسل خاکریز سردار «حاج علی ییلاقی اشرفی» که با حضور آلاله های فاطمی شهدای خوشنام در مصلی آیت الله جباری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد:

سردار شهید حاج علی ییلاقی بعنوان یک شهید مبارز تمام طول عمر خود را فدای اسلام کرده و این شهید عزیز مهمان پنج آلاله خوشنام زهرایی می باشد، شهدایی از تبار خوشنامان که لباس پنهان مانند مادر خود پوشیدند و نخواستند خود را نمایان کنند و در گمنامی، خوشنام شدند.

وی از شهداي مدافع حرم استان مازندران یاد کرد که مردانه، شجاعانه و با دلی نترس برای دفاع از حرمین آل الله در خانطومان جنگیدند و داعشی ها در مقابل آنها ناکام ماندند و مردم با چهره کثیف داعش آشنا شدند و این لطف الهی بوده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه بهشهر را شهر قهرمان خواند و خاطرنشان کرد: شهدای امنیت امروز در لباس گمنامی برای ما امنیت به وجود آوردند و ۳٠ هزار و ۶۷۳ جانباز سرافراز این استان پهلوان پرور و ۸٠٠ شهید شهرستان بهشهر که هر جا نام این شهدای قهرمان می آید دلمان آرام می گیرد.

وی تصریح کرد: قطع یقین حضور شما برادران و خواهران در مراسم ششمین سالگرد اولین فرمانده لشکر پیروز و مبارز ۲۵ کربلا اتفاقی نیست، شما دعوت شهدا هستید و این دعوت الحق و الانصاف لیاقت می خواهد، خوشا به حال شما عزیزان که دلتان به عشق شهدا می تپد.

این مقام مسؤول از سردار ییلاقی بعنوان فرمانده خاکی پوش نسل خاکریز یاد کرد و گفت: امشب به شهدا سلام کردیم قطعا شهدا جواب سلام ما را می دهند اما ما صوت ملکوتی آنها را نمی شنویم اما بدانیم در روز قیامت همین نیم نگاه این آله های خوشنام دست ما را می گیرند و ما عاقبت بخیر خواهیم شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همیشه حق پیروز است، خاطرنشان کرد: ما حق هستیم، راهمان حق است و در این حق قطع به یقین پیروز هستیم چرا که پشتوانه این پیروزی، شهدای عزیز هستند.

سردار تنگسیری در وصف سردار شهید ییلاقی عنوان کرد: این شهید گرانقدر ۳۴ سال در کسوت جانبازی ۸٠ درصدی لنگری شد برای نسل های بعدی چرا که ایشان دو جا به شدت مجروح شد یکبار به قلبشان گلوله اصابت کرد یکبار دیگر به مغز ایشان، اما این لطف الهی بوده که ایشان را در میدان نگه دارد و در تمام این سالها خم به ابرو نیاورد و ما باید امروز از کوه های سر به فلک کشیده کردستان از شهید ییلاقی بپرسیم که این مرد چه دلاور مرد بزرگی بود، مردی که نه جاه و مقام برایش مهم بود و نه لباس، بلکه فردی باهوش، باذکاوت و خوش فکر بوده که در کردستان و جبهه میانی و جنوب خود را به خوبی نشان داد و عاشق جوانان بوده و ناگفته نماند ولایتمداری سردار ییلاقی زبانزد بود، بصیرت این رزمنده نشان داده که چقدر بصیر و ولایت شناس است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه در وصف سردار ییلاقی گفت: او شهادت را پلی برای رسیدن به خدا و عبور از این دنیای خاکی و بی ارزش می دانست چرا که وی در سال ۵۹ خطاب به پدرش گفته بود پدرم اسماعیل ات را به میدان میفرستی و خطاب به مادرش گفته که در مراسم تشییع جنازه ام گریه نکن شاید در این میان مادرانی باشند که هنوز جنازه فرزندانشان نیامده باشد و دلشان می سوزد براستی اینگونه شهدا افتخار این شهرستان هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: بنده بعنوان رزمنده حقی ندارم در مقابل دشمن عقب نشینی کنم یا بعضا از حضورشان بترسم باید شجاعانه در مقابل دشمنان قد کشید چرا که این شهدا حق بزرگی به گردن ما دارند. نباید گفت کدخدا، خداست چرا که خدا فقط خدایی می کند و ما ۴۴ سال با تحریم های کمرشکن و مشکلات متعدد نترسیدیم و اگر بنده امروز در آبهای خلیج فارس از دشمن بترسم در حق ملت و شهدا جفا کردم بلکه با اقتدار ایستاده ایم.

سردار تنگسیری در ادامه تصریح کرد: با قریب ۳٠٠ هزار شهید ندادیم که زور زورگویان را بپذیریم ما محکم در مقابلشان ایستاده ایم و این را به خوبی لمس کردیم اگر در این زمانه پشت هم نباشیم،وحدت رویه نداشته باشیم امنیت ما از دست خواهد رفت، باید شاکر خداوند متعال و امنیت فعلی کشورمان باشیم و قدر با هم بودن هایمان را بدانیم که دشمن را مغلوب کنیم.

وی عنوان کرد: اگر در هر لباس و سمتی که باشیم اما به مملکت خود خیانت کنیم قطعا خدا در همین دنیا آبرویش را خواهد برد و او را به سزای عملش می رساند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: حاج قاسم تمامش را فدای اسلام کرد چرا که جمهوری اسلامی مرکز اسلام و تشیع و قرارگاه حسین ابن علی (ع) است و بدانیم جمهوری اسلامی یک حرم است این حرم اگر بماند تمام حرمین خواهد ماند و اگر این حرم نباشد حرمین های دیگر هم نخواهیم داشت. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار