معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تلاش دشمن در جنگ شناختی، هویت‌ زدایی از جامعه اسلامی است، گفت: باید زنان برای جایگاه والای خود ارزش قائل باشند و آن را تنزل ندهند.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 05 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز در مراسم اختتامیه اردوی دو روزه طرح ملی یاس (یاران آسیب‌ستیز) که در مجتمع فرهنگی تربیتی یادگاران امام (ره) استان برگزار شد، با اشاره به جایگاه زن در اسلام اظهار داشت: زن در عصر جاهلیت وضعیتی داشت که به محض اینکه فرزند دختری به دنیا می‌آورد او را مایه ننگ می‌دانستند و زنده به گور می‌کردند، اما با ظهور اسلام باستناد آیات قرآن و احادیث رسول مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع)، زن در جامعه از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار شد.

وی بیان کرد: مشرکان مکه به پیامبر اکرم (ص) جسارت می‌کردند و او را به خاطر نداشتن فرزند «ابتر» می‌نامیدند که خداوند برای تسلّی خاطر پیامبر و پاسخ به این سخن نابجا، سوره کوثر را نازل فرمود و ناکام بودن دشمنان و دوام و بقای نسل و فکر پیامبر (ص) را خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مصداق سوره کوثر، حضرت فاطمه (س) است، ادامه داد: زن با گوهر وجود خود می‌تواند باعث پیشرفت جامعه در هر زمانی باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در سوره نساء و مریم نیز از منزلت و قداست زن سخن به میان آمده، گفت: قرآن مجید در حدود ۱۹۶ آیه راجع به زنان سخن گفته، اما خود زنان باید برای جایگاه خود ارزش قائل باشند و آن را تنزل ندهند.

طالبی با اشاره به اینکه در طول تاریخ زنانی داشته ایم که فعالیت‌های بسیاری برای بقای اسلام انجام داده اند، تأکید کرد: زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز با امداد رسانی و کمک رسانی پشت جبهه‌های نبرد، همپای رزمندگان برای دفاع از کشور نقش‌آفرینی کردند.

وی با بیان صبر و ایثار زنانی که همسر و فرزندشان در جنگ غزه به شهادت رسیدند، عنوان کرد: زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کنند و کارآفرین هستند و الگو می‌باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خواستن توانستن است و این را در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی ثابت کردیم، افزود: باید توجه داشته باشیم دشمنان نظام اسلامی امروز تا درون خانه‌های ما از طریق گوشی تلفن همراه و فضای مجازی و امپراطوری رسانه‌ای نفوذ کرده است.

طالبی به بیان شیوه نفوذ دشمن و رسوخ فرهنگ منحط غربی در حوزه زنان و خانواده پرداخت و در ادامه گفت: ما به رعایت حجاب و عفاف اسلامی و حفظ اصالت زنان در استان خراسان جنوبی به ویژه روستا‌ها افتخار می‌کنیم.

وی به تلاش دشمن در جنگ شناختی برای هویت‌زدایی از جامعه اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده تحریک به این کار یعنی دستگاه‌های جاسوسی دشمن، مطلع نیستند و اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی و دستگاه‌هایی هستند، این کار را نمی‌کنند.»

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان نقش و برنامه دشمن برای ترویج مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در بین جوانان، گفت: اعتیاد به موادمخدر خیلی از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی دیگر را به دنبال دارد که از شما به عنوان یاران آسیب‌ستیز انتظار است که مطالبی که در کارگاه‌های آموزشی فرار گرفتید به سایر اقشار جامعه منتقل و اطلاع‌رسانی کنید.

طرح ملی یاس (یاوران آسیب ستیز) با مشارکت جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان اجرا می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار