استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بالاترین نرخ بیکاری در کشور مختص استان‌های زاگرس نشین است چرا که زیرساخت‌ها از قبل توسعه نیافته و صنایع کمی در این مناطق وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 05 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری بعدازظهر امروز در اولین جلسه قرارگاه بررسی مشکلات استان‌های زاگرس‌نشین با اشاره به محرومیت تاریخی این مناطق، گفت: بالاترین نرخ بیکاری در کشور مختص استان‌های زاگرس نشین است چرا که زیرساخت‌ها از قبل توسعه نیافته و صنایع کمی در این نقاط وجود دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: محرومیت در این مناطق موجب آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت و حاشیه‌نشینی مردم در کلان‌شهر‌ها شده است.

حیدری با اشاره به ظرفیت مطلوب این مناطق، افزود: با حمایت قرارگاه استان‌های زاگرس‌نشین ۲۴ پیشنهاد برای رفع محرومیت این استان‌ها ارائه شده است.

وی، نیاز به تشکیل ساختار قرارگاه استان‌های زاگرس نشین در سطح ملی با حضور مقامات ملی برای حل مشکلات این مناطق، تنظیم و تصویب آئین‌نامه تسهیل صندوق سرمایه‌گذاری استان‌های زاگرس نشین، انجام اقدامات تشویقی، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری برای توسعه اشتغال، الزام سرمایه‌گذاری جدید هلدینگ‌ها به میزان ۲۰ درصد در این مناطق و اولویت دادن به توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری مانند توسعه شرکت‌ها، مناطق کشاورزی، مجتمع‌های گلخانه‌ای، صنفی و دامپروری را از جمله این پیشنهادات عنوان کرد.

حیدری در پایان با تاکید بر لزوم اقدام اساسی و تحولی در جهت پیشرفت مناطق زاگرس نشین، اظهار کرد: مشکل کوهستانی بودن مناطق زاگرس‌نشین باعث محرومیت شدید این مناطق شده‌است و لازم است خط اعتباری ویژه اشتغال از منابع صندوق توسعه ملی در این مناطق راه‌اندازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار