جابری انصاری با اشاره به اهمیت راه اندازی کانون تخصصی خواهران در عرصه مساجد گفت: شبکه سازی خواهران مسجدی احیاء گفتمان نظام زن و خانواده در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ 02 December 2023

راه اندازی کانون تخصصی خواهران در مساجد احیای گفتمان نظام زن و خانواده است

به گزارش «تابناک البرز» سعید جابری انصاری با تسلیت ایام فاطمیه در خصوص اهمیت راه اندازی کانون تخصصی خواهران در مساجد گفت: یکی از بایدها و الزام های امروز جامعه توجه به جایگاه بانوان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی با محوریت مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه راه اندازی کانون تخصصی خواهران راهبردی تبیینی با رویکرد کنشگری است افزود: شبکه سازی خواهران مسجدی احیاء گفتمان نظام زن و خانواده در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این مطلب که اثرگذاری نقش زن در جامعه به ویژه خانواده بسیار اساسی و مبنایی است توضیح داد: امروزه شبکه سازی بانوان با محوریت مسجد یک امکان و فرصت برای بهره برداری از ظرفیت های محله ای، منطقه ای و کشوری است به ویژه آنکه نمونه های بین المللی حضور بانوان در عرصه های مختلف را نیز شاهد هستیم. 

احیای گفتمان نظام زن و خانواده از جمله مختصات محوری سخنان جابری انصاری در این گفت و گو بود که در ادامه آن بیان کرد: امروز در گام دوم انقلاب اسلامی توجه به جایگاه بانوان در عرصه شبکه سازی و تحقق الگوی سوم زن بسیار حائز اهمیت است و در این میان مساجد محور مبنایی این ظهور و این گفتمان هستند. 

به گفته جابری انصاری، بانوان در مسیر تربیت نسل سالم، اثرگذار و کارآمد پیشگام هستند، این نگاه تربیتی و اثرگذار زن در جامع اسلامی مبتنی بر احترام و عزت مندی نقش مادری است و از طرف دیگر در جوامع غربی و به اصطلاح مدرن زن یک کالا در رشد اقتصادی تلقی می شود، نگاهی که متناقض با متون اسلامی است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: نقش آفرینی، اثرگذاری و باور به جایگاه هویت بانوان در کانون های تخصصی بانوان با محوریت مسجد می تواند به صورت یک راهبرد اجرایی و تبیینی مورد نظر قرار گیرد و دستاوردهای کلانی را به همراه داشته باشد.

گفتنی است، همایش تخصصی آموزش کانون های تخصصی بانوان یک شنبه 12 آذرماه سال جاری در سالن اجتماعات ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور 26 کانون تخصصی خواهران برپا می گردد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار