کد خبر: ۱۱۴۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ 28 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، فعالان عرصه مدیریت تلفیقی محصول سالم آمل تجلیل شدند .

مدیریت تلفیقی محصولات زراعی- ICM (Integrated Crop Management)، رویکردی برای تولید محصولات کشاورزی است که هدف آن بهینه‌سازی عملکرد محصول در عین به حداقل رساندن اثرات منفی بر محیط زیست و سلامت انسان است. این شامل استفاده هماهنگ از شیوه‌ها، فناوری‌ها و استراتژی‌های مختلف کشاورزی برای دستیابی به تولید محصول پایدار و کارآمد است.

این رویکرد، نگاهی جامع به مدیریت محصول داشته و با روش‌های مرتبط با کاهش مصرف سموم، تولید محصول سالم در راستای کشاورزی پایدار را تضمین می‌نماید. در این طرح جنبه‌های مختلفی مانند حاصلخیزی خاک، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت آب، تناوب زراعی، کنترل علف های هرز و استفاده از نهاده‌های کشاورزی مناسب را در بر می‌گیرد و استقرار این سیستم با توجه به کنترل و  پایش موثر کلیه فرآیند جامع تولید در سه مرحله قبل از مزرعه؛ داخل مزرعه ‌و بعد از مزرعه انجام می شود.

در سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱، این طرح در عرصه‌ای به مساحت ۱۰۰ هکتار با اقبال شالیکاران پرتلاش در اراضی روستای کرسیکلا بخش دابودشت آمل، تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی رئیس‌آباد اجرا شد.

سودابه اسماعیل‌زاده، کارشناس‌ مسوول حفظ‌نباتات اداره تولیدات گیاهی، سپیده صابری، کارشناس مرکز رئیس‌آباد و شکرالله آقاجان‌نتاج، کشاورز پیشرو کرسیکلایی، با اهداء لوح تقدیر از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و رئیس سازمان حفظ‌نباتات کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار