نماینده ولی فقیه در شهرستان نکا در دیدار فرمانده و پرسنل سپاه ناحیه نکا ؛
نماینده ولی فقیه در شهرستان نکا گفت: به غیر از جهاد تبیین، «جهاد تَبَیُّن» یا روشنگری نیز باید صورت بگیرد که علمای اصول در کتاب خود گفته‌اند: «اگر فرد یا افرادی خبر یا گزارشی برای شما آوردند، شما تَبَیُّن یا تحقیق کنید و ببینید راست یا نادرست است، زیرا ممکن است حرف‌های انسانها راست یا دروغ باشد و نمی‌توان گفت که این شخص هرگز دروغ نمی‌گوید و همه‌ی سخنان او راست است».
کد خبر: ۱۱۳۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱ 25 November 2023

به گزارش تابناک مازندران، به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و هفته بسیج، علی نجفی فرمانده و جمعی از پرسنل سپاه ناحیه نکا با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

 

به غیر از «جهاد تبیین»، باید «جهاد تَبَیُّن» نیز صورت بگیرد  

حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی با تعبیر بسیجیان به سربازان امام زمان(ع) و اسلام، یاوران انقلاب امام(ره) و حضرت مهدی(ع)، هفته بسیج را تبریک گفت و بیان کرد: بسیج لشکر مخلص خداست، دشمن به عملکرد بسیج، کمیته امداد و... حساس است زیرا آنها در خط امام(ره) هستند، در مقابل، اسراییل در مورد برخی‌ها گفته است: «شما سرمایه‌های ما هستید»، زیرا آنها خطوطشان همسو با اسرائیل است و باید برایشان تأسف خورد.

وی در رابطه با «جهاد تبیین» ابراز کرد: متأسفانه در این زمینه بسیار ضعیف عمل کردیم و همت و جدّیَتی که رهبر نسبت به جهاد تببین دارد، صورت نگرفت چراکه اگر این کار در سال‌های قبل صورت می‌گرفت، دچار اتفاقات اخیر نمی‌شدیم.

 

به غیر از «جهاد تبیین»، باید «جهاد تَبَیُّن» نیز صورت بگیرد  

نماینده ولی فقیه در شهرستان نکا گفت: همچنین به غیر از جهاد تبیین، «جهاد تَبَیُّن» یا روشنگری نیز باید صورت بگیرد که علمای اصول در کتاب خود گفته‌اند: «اگر فرد یا افرادی خبر یا گزارشی برای شما آوردند، شما تَبَیُّن یا تحقیق کنید و ببینید راست یا نادرست است، زیرا ممکن است حرف‌های انسانها راست یا دروغ باشد و نمی‌توان گفت که این شخص هرگز دروغ نمی‌گوید و همه‌ی سخنان او راست است».

حجت‌الاسلام محمدی لائینی تأکید کرد: اگر از کسی خبری شنیدیم، حتما تحقیق و جستجو کنیم، زیرا گاهی اوقات، خبری با آبروی فرد یا مردم سروکار دارد، پس هم باید «تبیین» و هم «تَبَیُّن» شود و هر گفته‌ای را از هر کسی قبول نکنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: پیغمبر(ص) در این راستا فرمود: اگر کسی حرف یا سخنی آورده نگاه نکنیم او چه کسی است، ممکن است کودک یا دیوانه‌ای باشد اما حرف درستی بگوید و در مقابل، ممکن است فردی، انسان خوبی نباشد اما حرف‌های درستی بگوید، پس نگوئیم، «چه کسی است» و باید ببینیم «چه گفته است»، پس باید روی شخص دقت کنیم و فقط به صرف اینکه انسان خوبی است اکتفا نکنیم.

امام جمعه شهرستان نکا تأکید کرد: همانطور که دشمن جهادی عمل می‌کند، ما نیز باید احساس مسئولیت داشته باشیم و جهادی کار کنیم.

وی با تبریک ولادت حضرت زینب(س) گفت: امام سجاد(ع) در حق او فرمود: «به حمد خدا عالمی(دانشمندی) هستی که از کسی تعلیم نگرفتی، مکتب نرفتی اما صاحب علوم هستی، این علم، فهم، درک و شعوری است که خدا داده و کسی به شما نگفته است».

نماینده ولی فقیه در شهرستان نکا تصریح کرد: حضرت داوود(ع) زره‌ساز بود و درآمدش از زره تامین می‌شد، زره‌سازی علم بود اما آهن در دستش نرم بود. مثلا در دعایی آمده است: «ای کسی که آهن را در دست حضرت داود نرم کردی» و در قرآن نیز آمده است: «ما آهن را برای داوود نرم کردیم».

حجت‌الاسلام محمدی لائینی افزود: این معجزه حضرت داوود(ع) و کرامت بود و علم نبود و خداوند در رابطه با زره‌سازی فرمود: «به تو یاد دادیم و آهنی را برای تو نرم‌ کردیم که از کرامت توست، علم زره‌سازی را به تو یاد می‌دهیم و زره بساز و بفروش»، علمی که حضرت زینب(س) نیز داشت، علم خدایی بود که از حضرت علی(ع) آموخته بود و حضرت علی(ع) از پیغمبر(ص) و پیغمبر(ص) از خداوند آموخت.

 

به غیر از «جهاد تبیین»، باید «جهاد تَبَیُّن» نیز صورت بگیرد  

وی بیان کرد: متاسفانه زینب(س) را نشناختیم، زبان او همان کار زبان حضرت امیرالمومنین(ع) را کرد و کاری که شمشیر امیرالمومنین(ع) کرد، زبان زینب(س) نیز همان کار را کرد، انقلاب فرهنگی را حضرت زینب(س) پیش برد و امام سجاد(ع) در بسیاری از موارد به حضرت زینب(س) اکتفا می‌کرد، زینب(س) قبل از کربلا، با زینب بعد از کربلا تفاوت زیادی دارد و او در مقام اِسمَت، فقط یک درجه از حضرت فاطمه(س) پایینتر است.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار