مسئول گروه جهادی گام دوم انقلاب این گروه جهادی را حاصل درک و تقویت روحیه همدردی با همنوعان دانست و از ۶ سال جهاد بسیجی وار در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ 25 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، بهرام قاضی پور اظهار کرد: گروه جهادی گام دوم انقلاب از سال ۱۳۹۶ همزمان با زلزله ۲۱ آبان ماه این سال فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۸ به صورت رسمی شناسه این گروه ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه جذب جوانان جهادی از اقدامات اولیه گروه جهادی گام دوم انقلاب بود، افزود: بر همین اساس افراد علاقمندی که با فعالیت‌های جهادی آشنایی داشتند در این گروه جذب شده و با شعار «ما برای حل مشکلات یا راهی خواهیم یافت یا راهی خواهیم ساخت» در همه عرصه‌ها ادامه فعالیت داد.

مسئول گروه جهادی گام دوم انقلاب در ادامه به فعالیت‌های شاخص در حوزه عمرانی این گروه تاکید و تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ساخت منازل مسکونی از صفر تا صد و تحویل به نیازمندان در منطقه، ساخت سرویس بهداشتی، تعمیرات و رنگ آمیزی مدارس در فصل تابستان برای شروع مدرس، تکمیل ۶ تا هفت پروژه نیمه کاره باقی مانده از زمان زلزله در سرپل ذهاب انجام گرفته است.

قاضی پور ادامه داد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی با اردو‌های جهادی و آموزشی احکام و طب سنتی و… توزیع یک هزار و ۶۰۰ بسته لوازم تحریر از سال گذشته تاکنون، کمک هزینه تسهیل دانش آموزان نیازمند، برگزاری اردو‌های بازدید از عملیات بازی دراز و مرصاد و اهدای پک‌های حجاب از دیگر فعالیت‌های یکسال اخیر بوده است.

وی با تاکید بر فعالیت‌های گروه جهادی در راستای توانمند سازی خانواده‌های نیازمند، خاطر نشان کرد: کار آفرینی و اشتغال یکی از محور‌های فعالیت گروه جهادی است که در این راستا برگزاری کلاس‌های آشنایی با مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی، مهارت آموزی، آموزش صنایع دستی، ایجاد سه کار فعال خیاطی در سه روستا که هست نفر مستقیم و ۱۲ نفر غیر مستقیم در آن مشغول فعالیت هستند.

مسئول گروه جهادی گام دوم انقلاب به افزایش فعالیت و گسترش حوزه‌ها خدمت رسانی جهادی تاکید، بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های این گروه جهادی گستره اقدامات جهادی به خارج از شهرستان سرپل ذهاب رسیده و در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه ارائه خدمات و حمایت لازم انجام می‌گیرد، اما همچنان عمده فعالیت‌های جهادی مربوط به شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب است.

قاضی پور به نحوه شناسایی و ثبت خدمات جهادی به نیازمندان نیز اشاره کرد و گفت: گروه جهادی گام دوم انقلاب از طریق هیأت شناسایی و یا برخی ادارات معرفی خانواده و افراد نیازمند انجام می‌گیرد و در سامانه رسمی همراه با اطلاعات و نوع نیازمندی ثبت خواهند شد.

وی عنوان کرد: بیشترین اعتباری که به گروه جهادی گام دوم انقلاب برای انجام فعالیت‌های جهادی می‌رسد تا حدود ۹۹ درصد از سوی خیرین است به گونه‌ای که پس از معرفی فرد نیازمند با شناسایی نیاز وی از طریق ارتباط با خیرین تأمین اعتبار و سپس رفع می‌شود.

ورود گروه جهادی گام دوم انقلاب به حوزه‌های مختلف خدمت رسانی

مسئول گروه جهادی گام دوم انقلاب با بیان اینکه برای رفع نیاز‌های ضروری مددجویان سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان صرف می‌شود، افزود: علاوه بر آن تأمین برخی از نیاز‌های دیگر این افراد از سوی بنیاد هیئت‌های خیر انجام می‌گیرد و برای ساخت و تکمیل به عنوان پروژه‌های عمرانی اعتباری بیشتر و میلیاردی هزینه خواهد شد.

وی در ادامه از پیشینه و نحوه راه اندازای گروه جهادی گام دوم انقلاب در شهرستان سرپل ذهاب یاد کرد و افزود: در جریان وقوع زلزله در این شهرستان منزل مسکونی ما تخریب شده بود، اما همزمان با درگیری با این تنش به این نتیجه رسیدم که در برخورد با این واقعه نباید تنها درگیر مشکلات و ناراحتی‌های خود باشیم.

مسئول گروه جهادی گام دوم انقلاب گفت: در پی کسب این واقعیت که نباید تنها نگران مسائل شخصی خود باشیم بلکه با دلسوزی و از خود گذشتگی باید روحیه جهادی، همدردی و کمک به همنوعان در خود را مورد توجه قرار داد و در همین بین با گروهی جهادی امام رضایی‌ها فعالیت خود را آغاز کردم.

قاضی پور بیان کرد: پس از شروع همکاری‌ها به همراه همسرم با گروه‌های جهادی مختلف به مدت ۲ سال تصمیم گرفتیم با تشکیل گروه جهادی مجزا ادامه فعالیت انجام گیرد و سپس با ثبت درخواست و راه اندازی بنیه گروه جهادی گام دوم انقلاب این گروه رسماً فعالیت خود را شروع کرد.

وی به پیشرفت و گسترش فعالیت گروه جهادی گام دوم انقلاب تا به امروز اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر این گروه به طور همیشگی و ثابت ۲۵ نیروی جهادی خانم و ۳۵ نفر آقا دارد، اما در مواقع اعلام فراخوان‌ها این آمار به ۸۰ نفر نیز می‌رسد که در واقع این گروه ماحصل درک و تقویت روحیه همدردی با همنوعان است که بسیجی وار کار جهادی دنبال شده است.

انجام فعالیت حوزه درمانی، کارآفرینی، مذهبی در گروه جهاد گام دوم انقلاب

مسئول گروه جهادی گام دوم انقلاب به گسترش فعالیت‌های جهادی خود در زمینه درمان نیز تاکید کرد و گفت: حدود ۲.۵ سال است که در شهرستان سرپل ذهاب اقدامات درمانی برای بیماران سی پی، ضایع نخاعی، قطع نخاعی، سکته مغزی و قلبی انجام می‌گیرد که هم اکنون ۵۰ تا ۶۰ نفر بیمار کمک خواه در مرکز درمانی ویژه‌ای داریم.

قاضی پور مطرح کرد: در صورتی که افراد بیمار توان مراجعه به مرکز درمانی را نداشته باشند برای کمک رسانی و درمان به منزل آن‌ها خواهیم رفت و در مجموع با پرداخت نسخه‌های دارویی در هزینه به آن‌ها کمک رسانی خواهد شد. وی همچنین به اقدامات درمانی جهادی در ایام کرونا نیز اشاره و اظهار کرد: در زمان کرونا با تولید ۱۵ هزار ماسک و مواد ضدعفونی کننده در میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

مسئول گروه جهادی گام دوم انقلاب با بیان اینکه در زمینه‌های کشاورزی نیز کمک رسانی‌هایی به خانواده‌های نیازمند از سوی این گروه انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: با تشکیل کارگروه مختص به حوزه کشاورزی در این گروه جهادی مباحث کارآفرینی توسط مهندسین آموزش داده می‌شود تا با اشتغال آفرینی به معیشت آن‌ها کمک شود.

قاضی پور ادامه داد: سال گذشته در پی انجام فعالیت‌های حوزه کشاورزی ۵۰۰ اصله نهال مرکبات بین خانواده‌ها تقسیم شد و معمولاً در امر برداشت خرمن‌ها و محصولات به آن‌ها کمک خواهد شد.

وی یادآور کرد: از سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و کمک هزینه یک میلیون تومانی معیشتی به خانواده‌های بسیار نیازمند انجام گرفته و در ایام اربعین نیز ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم، ایجاد موکب سیار با پخت ۱۰ هزار پرس غذا، تبدیل حیاط منزل به پارکینگ برای ۱۰۰ دستگاه خودرو زوار و اسکان ۱۶۰ زائر از جمله فعالیت‌های مهم این گروه بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار