معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۵۴ پارک علم و فناوری در کشور داریم که حدود ۱۰۲ هزار نفر بطور رسمی در واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر در آنها شاغل هستند.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 22 November 2023

سجاد محمدعلی‌نژاد در نشست با فعالان فرهنگی و انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه های اصفهان در تالار شهید سلیمانی دانشگاه اصفهان، افزود: ۱۲ هزار واحد فناور و دانش بنیان در کشور داریم که ۲ سال پیش، درآمد و گردش مالی آنها حدود ۳۵۰ هزار میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه گردش مالی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورمان قابل توجه و روز به روز در حال افزایش است، اظهار داشت: ما تجربه، دانش و ظرفیت کافی در زمینه شرکت های فناور و دانش بنیان در کشور داریم و طبق اسناد موجود باید تعداد آنها به ۲۰۰ هزار واحد برسد.

محمدعلی نژاد با اشاره به برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای حمایت از انجمن های علمی دانشجویی، اضافه کرد: ما در تلاش هستیم تا نیازهای دانشجویان برای راه اندازی کسب و کار را برطرف کنیم و بسته های مکمل آنها در این زمینه فراهم شود.

وی خطاب به دانشجویان فعال در انجمن های علمی دانشجویی، تاکید کرد: اگر اراده بر خلق فناوری یا ایجاد واحد فناور دارید ما به شما کمک و محیط مورد نیاز را فراهم می کنیم و ساختارهای متناسب را نظام می بخشیم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه همه پارک های علم و فناوری موظف به برگزاری اردوهایی برای آشنایی دانشجویان با الگوهای موفق هستند، خاطرنشان کرد: در نشست های تعامل دانشگاه با صنعت نیز از انجمن های علمی دانشجویی دعوت بعمل می آید تا ایده های خود را مطرح کنند.

وی از انجمن های علمی دانشجویی خواست که تا حد امکان از ظرفیت های خود برای ترویج حوزه فناوری استفاده کنند و گفت: ما فرایند استعدادیابی را شروع خواهیم کرد و به دانشجویانی که می خواهند هسته فناور تشکیل دهند و شغل ایجاد کنند، کمک و ابزارها را یکی یکی آماده می کنیم تا ایده پردازی و کارآفرینی کنند و وارد بازار شوند.

محمدعلی نژاد با بیان اینکه در این مسیر در هر استان طبق ایده های آنها عمل می شود، افزود: به همه پارک های علم و فناوری ابلاغ شده است که دفتری را در اختیار انجمن های علمی دانشجویی قرار دهند تا شرایط مناسب برای تعامل با آنها فراهم شود اما این موضوع باید مطالبه انجمن ها هم باشد.

وی به برنامه های تقویت نوآوری و فناوری در حوزه علوم انسانی نیز اشاره و اضافه کرد: در صددیم دبیرخانه ملی تعاملات فناوری حوزه انسانی را در یکی از پارک های علم و فناوری کشور ایجاد کنیم.

محمدعلی نژاد همچنین به دانشجویان توصیه کرد که علاوه بر درس خواندن، در یکی از مجموعه های تشکلی یا علمی دانشجویی یا کانون های دانشگاه ها نیز فعالیت کنند و گفت: فعالیت در این انجمن ها یا کانون ها به شما چگونگی مدیریت زمان و منابع انسانی، تعامل با دیگران، حل مساله و مخاطب شناسی را می آموزد که در آینده می توانید از آنها بهره بگیرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار