رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: مجریان انتخابات در تمام مراحل و فرآیند برگزاری این رویداد مهم سیاسی نباید اجازه دهند حتی شائبه طرفداری از کاندیدایی ایجاد شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ 23 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدتقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور ظهر امروز در همایش فرمانداران و بخشداران استان سمنان در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده توسط استاندار سمنان، تاکنون اقدامات انتخابات در استان سمنان به‌خوبی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: در ادامه هم ضرورت دارد تا از شعب اخذ رأی پیش‌بینی‌شده به‌صورت میدانی و دقیق بازدید صورت گیرد و به‌صورت مستمر، تمام ملاحظات و تمهیدات لازم در شعب اخذ رأی به‌منظور آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم و مطلوب پیش‌بینی شود.

شاهچراغی ادامه داد: در قانون جدید انتخابات، آمادگی کامل شعب اخذ رأی یک روز قبل از رأی‌گیری مورد تأکید قرار گرفته و بر همین اساس، اقدامات اجرایی، برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست.

رئیس ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: پیش‌بینی‌های مناسبی برای تسهیل در دسترسی عموم مردم به شعب باید انجام شود و آمادگی کامل روند اخذ رأی امری ضروری و حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان موظف هستند تا در حد مقدورات و بضاعت خود اعم از نیروی انسانی و تجهیزات در بحث انتخابات همکاری کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: دقت لازم و کافی در انتخاب متصدیان برگزاری انتخابات در شعب اخذ رأی در دستور کار ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها قرار گیرد و همه افراد از مجریان انتخابات تا داوطلبان، با اجرای دقیق و تمکین از قانون انتخابات در تضمین سلامت انتخابات نقش‌آفرینی کنند.

شاهچراغی ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم پیرامون قانون انتخابات ویژه تمام متصدیان ستاد انتخابات استان از دیگر مواردی است که باید در قالب کارگاه‌های آموزشی به‌منظور اشرافیت کامل و برگزاری هرچه بهتر انتخابات مدنظر باشد.

وی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی به‌موقع و انتشار جامع و مدون اخبار و اطلاعات مرتبط با روند برگزاری انتخابات برای آحاد اقشار مردم امری ضروری است و در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو تأثیر شایانی خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: انتخابات نماد وحدت و همبستگی ملت برای تعیین سرنوشت خودشان است و رعایت اخلاق سیاسی و انتخاباتی در این مسیر موجب افزایش مشارکت می‌شود و تضمین‌کننده امنیت و پیشرفت کشور است.

شاهچراغی گفت: امیدآفرینی بین مردم از طریق به‌کارگیری اقدامات مطلوب و اطلاع‌رسانی دستاورد‌ها و موفقیت‌های به دست آمده و حضور میدانی مدیران در رفع مشکلات مردم از مواردی است که باید در راستای حفظ سرمایه اجتماعی نظام و افزایش اعتماد عمومی در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

وی گفت: رعایت اصل بی‌طرفی همواره در تمام سطوح انتخابات مورد تأکید بوده و خط قرمز ستاد انتخابات کشور است.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: متصدیان و مجریان انتخابات در تمام مراحل و فرآیند برگزاری انتخابات حتی نباید اجازه دهند شائبه طرفداری ایجاد شود و در اصل، ما امانت‌دار رأی مردم هستیم و به مُر قانون عمل خواهیم کرد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار