مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: مصرف گاز در استان به دلیل کاهش محسوس دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۷ درصد افزایش یافته که این افزایش در این موقع از سال نگران کننده است.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 23 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، ناصر حسینی با بیان اینکه این میزان افزایش مصرف غیرصنعتی که عمدتا به مصارف خانگی و آموزشی مربوط می‌شود افزود: در حالی که میزان مصرف گاز در استان در روز ۲۹ آبان ماه هشت میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب بود این میزان مصرف گاز در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب رسید.

وی بیان کرد: این افزایش در حالی است که سرمای هوا نسبتا سرد بوده و هنوز سرمای شدید زمستانی بر استان حاکم نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه یادآور شد: بر اساس گزارش‌های رسیده متاسفانه ادارات و حتی مدارس در حالی که هوا نسبتا سرد شده، ولی دمای سیستم‌های گرمایشی در این امکان افزایش زیادی یافته که این نوع مصرف گاز به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

حسینی افزود: مدیران ما هنوز باور ندارند که شدت مصرف انرژی در کشور بالا بوده و ناترازی وجود دارد و این عدم رعایت الگوی مصرف از سوی مدیران و مسوولان ادارات و دستگاه‌ها امری بسیار نگران کننده است.

وی هشدار داد: با آغاز نظارت‌های پایشی شرکت گاز که بزودی در استان آغاز خواهد شد این شرکت جریان گاز اینگونه اماکن را که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند قطع خواهد کرد.

مصرف گاز در کرمانشاه ۱۷ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز دمای هوا کاهش زیادی نیافته است و با توجه به اینکه بیشترین مصرف گاز توسط مشترکان خانگی است بنابراین شهروندان و خانواده‌ها باید در مصرف بهینه گاز دقت بیشتری داشته باشند و مدیران دستگاه‌ها نیز نسبت به کنترل سیستم‌های گرمایشی خود نظارت بیشتری داشته و دما را در ۱۸ درجه نگه دارند.

حسینی با بیان اینکه انتظار می‌رود برای تامین گاز همه مشترکان الگوی مصرف را رعایت کنند تاکید کرد: هرچه مصرف گرمایشی در بخش خانگی افزایش پیدا می‌کند ما مجبور هستیم میزان مصرف بخش صنعتی در استان را کاهش دهیم و حتی نیروگاه‌ها را نیز از سرویس خارج سازیم که این امر موجب آلودگی هوا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در جهت بهینه سازی مصرف نیازمند همکاری و همراهی جدی مردم و مسوولان هستیم، گفت: رعایت نکات ساده‌ای همچون پوشاندن درز‌های در و پنجره ها، پوشیدن لباس گرم در خانه و بستن کانال کولر می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف گاز منازل را کاهش دهد.

حسینی یادآور شد: خوشبختانه وضعیت شبکه کاملا پایدار بوده و هیچگونه مشکل کمبود گاز و افت فشار نداریم، ولی مصرف متاسفانه به صورت بی رویه در حال افزایش است.

 استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

هم اکنون ۹۹.۹ درصد خانوارهای شهری با گازرسانی به ۳۳ شهر و ۹۰ درصد خانوارهای روستایی با گازرسانی به 2 هزار و 30 روستا، مصرف کننده گاز طبیعی هستند که با اتمام پروژه‌های در دست اجرا ، ضریب نفوذ گازرسانی در کل استان به بیش از ۹۸ درصد خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار