به مناسبت هفته کتاب:
مزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب کشور، عصر امروز دوشنبه؛ آیین تجلیل از خادمان و فعالان حوزه کتاب استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 22 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به تأثیرات مثبت کتاب‌خوانی بر روان و اندیشه انسان، گفت: مطالعه کتاب‌ در شرایط امروز جامعه امری لازم است و نیاز به مطالعه در جامعه بیش از پیش احساس می‌شود و این مهم می‌تواند در رفع بسیاری از مشکلات موجود مؤثر باشد.

منصور محبی با بیان اینکه برای داشتن آینده بهتر باید به دانایی، تحقیق، پژوهش و علم آموزی توجه داشته باشیم، افزود: سی و یکمین دوره هفته کتاب کشور با شعار آینده خواندنی است در استان برگزار شد.

وی، هفته کتاب و کتابخوانی را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و اظهار داشت: برنامه متنوعی توسط نهادهای فرهنگی استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و سایر نهادهای فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح استان برگزار شده است.

حبیب‌الله محمودیان نویسنده و ناشر پیشکسوت ایلامی نیز در این آئین ضمن ارائه سخنانی در اهمیت و جایگاه والای کتاب در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه، حمایت از آثار مفاخر استان را امری ضروری دانست.

ظاهر سارایی نویسنده، ناشر و شاعر ایلامی ضمن تبریک هفته کتاب به فعالان فرهنگی استان، به برخی مسائل و دغدغه‌های حوزه نشر اشاره کرده و تشکیل تعاونی ناشران را از اصلی‌ترین فعالیت‌های اثرگذار در این حوزه معرفی کرد.

محمدی مدیر مسئول انتشارات سازنده نیز در خصوص اختصاص سهمیه کاغذ به ناشران و همچنین اعطای تسهیلات کم بهره به ناشران پیشنهاداتی ارائه داد.

در ادامه معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ضمن استماع خواسته‌های ناشران و نویسندگان استان، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام آماده همکاری در راستای تشکیل تعاونی ناشران است و هم‌افزایی صنف ناشران در این راستا ضروری است.

در پایان این مراسم از فعالان حوزه چاپ و نشر استان از جمله: فعال‌ترین ناشران در استان، ناشران فعال عمومی، ناشران تخصصی فعال، نویسندگان فعال، خبرنگار خبرگزاری ایبنا در استان ایلام، صفحه آرا و طراح جلد، مروجان کتاب و کتاب‌خوانی، نویسنده نوجوان و همکاران کتاب‌خوان تجلیل شد.

لازم به ذکر است؛ این برنامه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام برگزار شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار