مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تجهیز بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه به دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته قلبی خبر داد و گفت: با راه اندازی این دستگاه هم اکنون پنج دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته قلبی در بیمارستان‌های این شهر فعال است.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 21 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، «تورج شیرزادیان» افزود: این دستگاه از محصولات جدید کمپانی زیمنس آلمان و مدل Artis Q با ارزش ریالی روز حدود ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌ها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، مکان مورد نظر برای استقرار دستگاه تقریبا آماده بوده و پیش بینی می‌گردد پس از مرتفع نمودن اندک کار‌های تاسیساتی باقیمانده و اخذ مجوز نصب، در کمترین زمان ممکن شاهد بهره برداری از این دستگاه مهم و حیاتی برای مردم استان باشیم.

شیرزادیان افزود: پیش بینی می‌گردد با بهره برداری از این دستگاه، ترافیک پذیرش، تشخیص و درمان بیماران قلبی متقاضی آنژیوگرافی کاهش داشته باشد.

بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه از جمله بیمارستان‌های تخصصی قلب و عروق مجهز در کرمانشاه است. این بیمارستان درسال ۱۳۷۸ تأسیس گردید و حدود ۲۰۰ تخت فعال دارد.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: در حال حاضر چهار دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته قلبی در بیمارستان امام علی (ع) و یک دستگاه نیز در بیمارستان بیستون شهر کرمانشاه فعال و به بیماران قلبی خدمات ارائه می‌دهد.

وی همچنین به خریداری پیشرفته‌ترین دستگاه پت اسکن پیشرفته تشخیصی برای درمان بیماران سرطانی در استان خبر داد و گفت: این دستگاه بزودی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه نصب و راه اندازی می‌شود.

به گفته شیرزادیان برای خریداری این دستگاه به قیمت روز ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به دستگاه سی تی اسکن جزو چهارمین استان اول کشور است اضافه کرد: دستگاه سی تی اسکن براساس شاخص‌هایی از جمله ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌ها نصب می‌شود و اکنون همه بیمارستان‌های دارای استحقاق مجهز به این دستگاه هستند.

وی آخرین بیمارستانی که به دستگاه سی تی اسکن مجهز شده گیلانغرب دانست و گفت: به زودی دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان الزهرا (س) گیلانغرب نصب می‌شود.

در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۰ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی فعال است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار