فرمانده سپاه قم خبر داد؛
فرمانده سپاه قم گفت: قرارداد اجرایی پروژه های محرومیت زدایی استان قم به تعداد ۵۵ پروژه با ارزش ۱۳۳ میلیارد تومان منعقد شده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰ 20 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک قم، سردار محمدرضا موحد در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های هفته بسیج در استان قم اظهار داشت: اجلاس سالانه مجمع بسیج استان قم روز سه شنبه هفته جاری با حضور سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین، استاندار قم، رییس دادگستری و تعدادی از مدیران استان برگزار می شود که در این اجلاسیه ۶ طرح منتخب نظام مسائل استان قم مطرح و به رای مجمع گذاشته خواهد شد.

فرمانده سپاه قم با بیان اینکه احیای پایگاه های بسیج با محوریت مساجد و امام جماعت رویکرد اصلی ما است افزود: استان قم در این عرصه پیشگام بوده و در شهر قم ۲۰۰ محله اسلامی با محوریت امامان مساجد تشکیل شده است.

سردار موحد بیان داشت: در سال جاری ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر استان قم به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان آذر ماه امسال نیز ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر از دانش آموزان قمی به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

سردار موحد افزود: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت نیز در برنامه های سپاه و بسیج استان قم است که این اردوها در راستای آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و نخبگان با پیشرفت ها و دستاوردهای صورت گرفته نظام جمهوری اسلامی بسیار موثر و تاثیرگذار است.

فرمانده سپاه قم عنوان داشت: استان قم میزبان مسابقات دفاع شخصی و همچنین مسابقات ورزشی همسران و دختران نیروهای سپاه پاسداران بوده و در رشته های مختلف ورزشی در قالب انفرادی و تیمی به مسابقات مختلف اعزام شدند که کارنامه خوبی داشته اند.

سردار موحد ابراز داشت: استان قم در مسابقات دفاع شخصی آقایان مقام سوم و در بخش خانم ها مقام دوم را بدست آورد و در رشته فوتسال مقام دوم و در رشته کشتی فرنگی نیز مقام نخست را کسب کرد.

وی اضافه کرد: چند تیم مقاومت در رشته های مختلف در لیگ های کشوری داریم و ۵ نفر از اعضای بسیجی استان قم به اردوی تیم ملی جودو دعوت شدند و در رقابت های آسیایی نیز مقام دوم جودوی آسیا کسب شد.

فرمانده سپاه قم بیان داشت: در حال حاضر بسیج استان قم ۲۷ هیات ورزشی دارد که جوانان و نوجوانان بسیجی در رشته های مختلف، جذب و مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در سال گذشته ۴ مکان ورزشی ایجاد شد و در حوزه اجتماعی نیز ۲ مرکز خانواده مهر مورد بهره برداری قرار گرفت که در این مراکز موضوعات مرتبط بت خانواده از جمله طلاق و پیشگیری از اعتیاد دنبال می شود.

سردار موحد افزود: کمپ ترک اعتیاد نیز فعال است که در سال گذشته ۳۰۰ نفر از معتادان پذیرش و درمان شدند که فاز دوم احداث کمپ ترک اعتیاد نیز در حال آماده سازی است.

وی با اشاره به فعالیت های عرصه عمرانی و جهاد سازندگی بسیج استان قم گفت: پروژه آبرسانی به ۲۰ روستای استان قم با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان از جمله اقدامات صورت گرفته در این عرصه بوده است.

سردار موحد بیان داشت: طرح جمعه تا جمعه نیز در سال جاری ابلاغ شده که در قالب این طرح هر جمعه یکی از اقشار بسیج خدمتی را ارایه می دهد و در قالب تهیه کالاهایی به محرومان اهدا می شود.

وی ادامه داد: در عرصه پرداخت تسهیلات مربوط به اشتغال زایی سهمیه استان قم هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است که تاکنون ۹۳۷ میلیارد ریال تخصیص یافته و تعداد ۷۰۰ نفر از واجدان شرایط از آن بهره مند شدند و ۷۰۰ فقره تسهیلات تبصره ماده ۱۶ نیز پرداخت شد.

فرمانده سپاه قم در ادامه بیان داشت: تلاش داریم که نمایشگاه دائمی در راستای عرضه محصولاتی که توسط زنان سرپرست خانوار تولید می شود ایجاد کنیم و در این مدت نیز تعداد ۲۰ نمایشگاه عرضه محصولات خانگی برپا شد و مشکلات تعداد ۱۵۳ واحد تولیدی و صنعتی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

سردار موحد ارتقا و بهره وری در عرصه تولید محصولات کشاورزی به وسعت ۳ هزار هکتار و همچنین کمک به دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۱۹۰۰ واحد از جمله برنامه های سپاه و بسیج در استان قم برشمرد.

وی ابراز داشت: قرارداد اجرایی پروژه های محرومیت زدایی استان قم به تعداد ۵۵ پروژه با ارزش ۱۳۳ میلیارد تومان منعقد شده است.

سردار موحد بیان داشت: رزمایش جهادگران فاطمی با حضور رییس بسیج سازندگی کشور در نخستین روز از هفته بسیج در گلزار شهدای قم برگزار می شود و جهادگران طی ۱۰ روز خدمات جهادی خود را در روستاهای محروم استان ارائه می دهند.

فرمانده سپاه قم ابراز داشت: در هفته بسیج امسال بیش از ۲هزار و ۵۰۰ برنامه از سوی رده های مختلف بسیج در استان قم اجرایی می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار