رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های استان کرمانشاه از ثبت‌نام 46 هزار کرمانشاهی در دفاتر کاریابی طی 7 سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 18 October 2015
رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های استان کرمانشاه از ثبت‌نام 46 هزار کرمانشاهی در دفاتر کاریابی طی 7 سال اخیر خبر داد.

مرتضی بنی‌بیات در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: بیش از 46 هزار نفر از ابتدای سال 86 تا پایان سال 93 در 17 مرکز کاریابی  استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این میزان 65 درصد مرد و 35 درصد زن هستند.

وی در خصوص وضعیت تحصیل افراد ثبت‌نام شده گفت: 40 درصد افراد ثبت‌نام شده زیر دیپلم، 25 درصد دیپلم و بالاتر و 35 درصد نیز دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و مقاطع بالاتر هستند.

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: از حدود 46 هزار نفری که ثبت‌نام کرده‌اند 5 هزار و 300 نفر با سهم 68 درصدی مرد و 32 درصدی زن برای کار معرفی شده‌اند.

بنی‌بیات ادامه داد: 40 درصد افراد در بخش صنعت، 59 درصد در بخش خدمات و یک درصد نیز در بخش کشاورزی برای کار معرفی  و 97 درصد در بخش خصوصی، دو درصد در بخش دولتی و یک درصد نیز در تعاونی‌ها مشغول به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه 66 درصد افراد ثبت‌نام شده در مراکز کاریابی فاقد مهارت هستند، گفت: باید چرخه مناسب آموزش، اشتغال و تولید طراحی شود و ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از افراد در مناطق مرزی هستند، باید برای آموزش این افراد هم زمینه کار فراهم شود و در این زمینه می‌توان از اماکن عمومی مثل مساجد، کتابخانه‌ها و... استفاده کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشاوران در دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌‌ها، شناخت کاملی از کارجو دارند باید فرآیند همکاری بین کاریابی‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای ترسیم و در این صورت پاداشی برای کاریابی‌ها در نظر گرفته شود.

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه قطب کشاورزی است و در صورت فراهم کردن زمینه آموزش‌های مرتبط با کشاورزی در ایجاد اشتغال تسهیل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار