بجنورد- ایرنا- فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: سپاه استان ۴۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان استان را آماده تحویل در هفته بسیج دارد.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ 18 November 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سردار اسماعیل فرجی اظهار کرد: ساخت یکهزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان استان با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) برنامه ریزی شد که ۴۰۰ واحد آن تکمیل شده است.

وی افزود: مابقی واحد‌های مسکونی نیازمندان در دست ساخت است که به نوبت افتتاح و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

برگزاری ۱۵ هزار فعالیت در هفته بسیج

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه سپاه در هفته بسیج امسال ۱۵ هزار فعالیت برگزار می‌کند عنوان کرد: ۸۴ عنوان برنامه اصلی در هفته بسیج برگزار خواهد شد که با محوریت بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته بسیج با محوریت ۱۱ قرارگاه در سطح استان برگزار خواهد شد تصریح کرد: قرارگاه فضای مجازی، فرهنگی و اجتماعی، سازندگی، پیشرفت و آبادانی و تعالی زن و خانواده از جمله این قرارگاه‌ها هستند که هرکدام برنامه‌های ویژه و خاص خود را در هفته بسیج برگزار خواهند کرد.

به گفته سردار فرجی؛ سرکشی از خانواده‌های شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، برگزاری برنامه‌های بصیرت افزایی، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، اهدای جهیزیه، افتتاح پروژه‌های سازندگی، برگزاری رویداد‌های تا ثریا، ویزیت رایگان در درمانگاه‌ها و برگزاری همایش بزرگ بسیجیان از جمله برنامه‌های هفته بسیج در استان است.

۲۹ آبان تا پنجم آذرماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران هفته بسیج نام گذاری شده است.

بهره‌مندی ۲۹ روستا از آب شرب پایدار

وی گفت: آبرسانی به ۱۶۷ روستای خراسان شمالی برنامه ریزی شده است که در طول هفته بسیج ۲۹ روستا از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از مجموع این روستا‌ها ۱۷ روستا مربوط به مجتمع زیدر سرانی و ۱۲ روستا نیز مربوط به مجتمع شیرین دره است.

وی افزود: پیشرفت طرح‌های آبرسانی استان تاکنون بالای ۸۰ درصد است که تلاش خواهیم کرد روستا‌های باقی مانده را نیز آبرسانی کنیم تا تمامی خانوار‌های روستایی از نعمت آب پایدار بهره‌مند شوند.

اعزام افزون بر ۲ هزار گروه جهادی به روستا‌ها

سردار فرجی در بخش دیگری از سخنانش از اعزام ۲ هزار و ۴۰ گروه جهادی در بخش‌های مختلف به روستا‌ها و مناطق محروم استان خبر داد و گفت: این گروه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت، بهداشت و آموزش به نیازمندان خدمت ارایه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: سپاه استان با هدف خدمت رسانی به مردم در زمان ایجاد حادثه و بحران‌ها پنج قرارگاه پهنه‌ای در سطح استان ایجاد خواهد کرد که در این خصوص اعتبارات لازم نیز برای تجهیز قرارگاه‌ها جذب شده است و تلاش خواهیم کرد که به دستگاه‌ها و سازمان‌ها در مواقع حادثه از جمله جاری شدن سیل و سایر موارد به مردم کمک کرد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: قرارگاه اردویی استان نیز برنامه ریزی کرده است تا امسال بیش از ۱۰ هزار نفر از اقشار مختلف جامعه را به مناطق عملیاتی کشور اعزام کند که تاکنون سه کاروان دانش آموزی نیز اعزام کرده است.

وی یادآور شد: همچنین برنامه ریزی شده تا در هر یکشنبه یک کاروان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شوند که هر کاروان شامل حدود ۳۰۰ نفر است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار