نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به این که امروز کتابداری یک کار مقدس است گفت: به برکت جمهوری اسلامی دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌ها توسعه‌های فراوانی یافته است.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 15 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته کتاب در استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهارداشت: کتاب تصویر گفته‌هایی است که از زبان جاری می‌شود که این‌ها ترجمان اندیشه‌ای نویسنده است.

وی علم را ضرورت اجتناب ناپذیر در حیات انسانی دانست و افزود: جمادات و نباتات در قانونی که ما به آن طبیعت می‌گوییم اداره و حیوانات نیز با غریضه اداره می‌شود، اما زندگی انسانی که یک زندگی نامحدود بوده باید با علم اداره شود.

وی با اشاره به اینکه علم پشتوانه هر گونه رشد در جامعه بشری است، یادآور شد: در احادیث آمده که علم واجب بوده چرا که همه دست یافته‌ها از طریق علم صورت می‌گیرد، لذا کتاب مقدس است، اما مطلق نیست.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه به همان اندازه‌ای که کتاب می‌تواند حامل علم باشد یک کتاب می‌تواند حامل جهل نیز باشد اضافه کرد: به همین دلیل وظایف متصدیان این حوزه سنگین بوده چرا که هر مطالعه‌ای منتج به خیر نمی‌شود بنابراین نظارت و بازبینی امری الزامی در این حوزه است.

آیت الله عبادی یادآور شد: در انتخاب کتاب مناسب و معرفی آن به جامعه باید فیلتر‌هایی استانداردی وجود داشته باشد تا وقتی جوان و نوجوان می‌خواهد مطالعه کند به بیراهه کشیده نشوند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی از افتخارات بزرگ جوامع اسلامی را آثار علمی آن‌ها دانست و افزود: متأسفانه در حال حاضر وجود این علمای بزرگ در جامعه بسیار اندک شده که در رشته‌های مختلف توانسته اند کتاب‌های زیادی را تألیف کنند.

عبادی با اشاره به جنایت‌های کشور‌های غربی به ویژه انگلیس بعد از حاکم شدن در ایران گفت: این کشور ایران را از همه جهات غارت کردند و یکی از آن‌ها غارت کتاب‌ها بود، سرمایه‌های عظیمی که هر یک کدام بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه امروز کتابداری یک کار مقدس است، اضافه کرد: باید از این فرصت استفاده شود که در خدمت کتاب و کتابداری باشید، به برکت جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌ها توسعه‌های فراوانی پیدا شده است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به لزوم کیفیت بخشی به علم خاطرنشان کرد: انسان با علم رشد می‌کند، اما علمی که مفید و همراه با تعهد ایمانی باشد.

آیت الله عبادی امنیت فکری را مهم‌ترین نوع امنیت عنوان کرد و افزود: لازمه رشد هر جامعه‌ای توسعه علم است.
منبع/فارس

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار