مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: شهرداری‌ها سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی را پرداخت کنند.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 14 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، محمدامین بهرامی با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: در تقویم کشور ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه به نام هفته کتاب نامگذاری شده که شعار هفته امسال «آینده خواندنی است» انتخاب شده است.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به صورت پیوسته برگزار می‌شود که با توجه به تحولات فلسطین نشست نقد و بررسی کتاب ۱۰ غلط مشهور درباره اسرائیل در استان کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که استان کرمانشاه با آن دست به گریبان است کمبود اعتبار است که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فرهنگی استان که کتابخانه مرکزی کرمانشاه است که به دلیل کمبود اعتبار نیمه فعال است.

بهرامی بیان کرد: متأسفانه بر اثر زلزله سال ۹۶ کرمانشاه کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و قصرشیرین آسیب دید که تاکنون نتوانسته ایم آن‌ها را بازسازی کنیم و در املاک استیجاری هم اکنون فعالیت داریم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های حل مشکلات نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه پرداخت سهم نیم درصدی درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی برای ارتقای جایگاه فرهنگ است که در بسیاری از موارد پرداخت نمی‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار