بازرس کل اتحادیه مشاورین املاک مرکز البرز گفت: اجاره خانه به اتباع فاقد مدارک اقامت تخلف بوده و با واحد خاطی برخورد قانونی مقتضی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 14 November 2023

به گزارش «تابناک البرز» محمد مهرزاد با اشاره به مصوبه شورای عالی مسکن در خصوص افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی اجاره بهای خانه اظهار کرد: طبق مصوبه این شورا، در صورتی که بیشتر از سه سال از سکونت مستاجر در واحد مسکونی نگذشته و صاحب خانه ملکش را برای سکونت خود یا فرزندانش نیاز نداشته باشد، با رعایت افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی پیش پول و اجاره خانه قرارداد باید تمدید شود.

وی ادامه داد: این مصوبه مسکنی برای وضعیت بازار آشفته اجاره خانه در شهرهای مختلف بود و حدود ۳۰ درصد به فروکش کردن تب بازار کرده است.

مهرزاد ابراز کرد: اگر صاحب خانه بی دلیل برای تمدید مجدد خانه مخالف کند، موضوع به شورای حل اختلاف ارجاع داده و در اغلب موارد رأی به نفع مستاجر صادر می‌شود.

این مسئول در پاسخ به اینکه اغلب صاحب خانه‌ها به افزایش ۲۰ درصدی اجاره بها راضی نمی‌شوند، افزود: امکان پیگیری این مساله در شورای حل اختلاف وجود دارد ولی از آنجایی که اغلب مردم از مراجعه به چنین فضاهایی ابا دارند، به توافق با صاحب خانه رضایت می‌دهند.

وی با اشاره به شرایط اجاره خانه به اتباع بیگانه هم توضیح داد: تمام مشاورین املاک کشور باید در زمان اجاره واحد به اتباع بیگانه پاسپورت، برگه اقامت و مجوز کارشان را بررسی و موارد را از اتحادیه مربوطه استعلام کنند.

وی اضافه کرد: اگر نتیجه استعلام مثبت بود، نامه‌ای از اتحادیه مشاورین املاک به واحد صنفی مذکور ارسال می‌شود و در این صورت تنظیم قرارداد بلامانع است، در غیر این صورت اجاره خانه به اتباع فاقد مدارک اقامت تخلف بوده و با واحد خاطی برخورد قانونی مقتضی صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار