تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد
طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه با حضور جمع زیادی از خیرین کشوری در شهر یاسوج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۴ 14 November 2023

طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه با حضور جمع زیادی از خیرین کشوری در شهر یاسوج برگزار می‌شود.
این جشنواره برای استان کهگیلویه و بویراحمد، بسیار مهم و موثر خواهد بود چرا که علاوه بر تقدیر و تشکر ویژه از کمک‌های این خیرین، امید به حل مشکلات متعدد و آزار دهنده در حوزه فضای آموزشی پس از ورود این خیرین وجود دارد.
۴۴۲ مدرسه نیازمند بازسازی و تعمیر
حسنعلی عزت خواه مدیر کل آموزش و پرورش در نشست خبری که به مناسبت بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان برگزارش شد، به کمبود‌های مختلف آموزش و پرورش استان در حوزه آموزشی و زیرساختی اشاره کرد و گفت: ۱۸۳ هزار و ۳۸۳ دانش آموز در استان وجود دارد که در سه هزار و ۱۹۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
عزت خواه افزود: یکهزار مدرسه یعنی ۳۱/۳۵ صدم درصد در سطح شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد واقع شده اند که ۶۶/۳۹ صدم درصد دانش آموزان را در خود جای داده اند.
وی ادامه داد: دو هزار ۱۹۰ مدرسه استان معادل ۶۸/۶۵ صدم درصد نیز در روستا‌ها قرار دارند که ۳۳/۶۱ صدم درصد دانش آموزان در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند.
عزت خواه گفت: ۱۰۷ مدرسه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد دو شیفت و استیجاری اند که ۷۰ درصد آن‌ها در شهرستان بویراحمد واقع شده اند.
وی ابراز داشت: ۳۳۵ مدرسه در استان که عمر آن‌ها بالای ۳۰ سال است نیاز به بازسازی و مرمت دارند.
عزت خواه افزود: در مجموع در کهگیلویه و بویراحمد نیاز به احداث ۴۴۲ مدرسه داریم که ۱۰۷ مدرسه باید ساخته شود و ۳۳۵ مدرسه باید بازسازی شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲۷۰ مدرسه در استان ما فاقد سیستم گرمایشی استاندارد، ۲۳۲ مدرسه نیازمند به ایزوگام و ۷۱۷ مدرسه فاقد حیاط هستند.
وی گفت: ۸۸۸ مدرسه نیز در کهگیلویه و بویراحمد نیاز به گازکشی دارند و سرویس بهداشتی ۵۲۶ مدرسه هم نیاز به مرمت دارد و یا متناسب با ظرفیت دانش آموزان نیست.
۴۸۵ مدرسه ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف تجلیل از خیرین برگزار می‌شود، گفت: به کمک رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ حضور خیرین مدرسه‌ساز در استان نیازمندیم.
حسینی نیک با اشاره به اینکه مدرسه‌سازی در دولت نهم و دهم و همچنین دولت سیزدهم رشد خوبی داشته، افزود: ۱۰۷ مدرسه نیمه تمام از دولت گذشته مانده بود که در دولت جدید ۱۲۰ پروژه جدید تعریف کردیم و مجموعه پروژه‌های حوزه نوسازی مدارس به ۲۳۰ پروژه افزایش یافت که ۲۰۰ مورد از آن‌ها تحویل موقت شدند.
مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه ۹۰ درصد پروژه‌های حوزه نوسازی مدارس مشارکتی یا خیرساز هستند، گفت: ۴۸۵ مدرسه ناایمن در سطح استان وجود دارد که ۴۰ درصد مدارس ناایمن کشور در کهگیلویه و بویراحمد هستند.
حسینی نیک با اشاره به اینکه دنبال حذف نام هیچ شهیدی از هیچ مدرسه‌ای نیستیم، گفت: شاید با نظر خانواده بزرگوار شهدا نام شهیدی از مدرسه‌ای جابه‌جا شده باشد، اما دنبال حذف نام هیچ شهیدی نیستیم.
کمک ۱۵۰ میلیاردی خیرین در یک سال
در ادامه نیک اقبال (مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد) گفت: خیرین مدرسه‌ساز از سال گذشته تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.
نیک اقبال با بیان اینکه انجمن خیرین مدرسه‌ساز استان سال ۷۸ تشکیل شد، افزود: خیرین دل در گروی پیشرفت کشور دارند و در همین راستا ۶۰ درصد مدارس با کمک خیرین احداث شده است.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خانواده‌های جانباختگان سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج در سال ۹۶ نوسازی مدارس و انجمن خیرین مدرسه‌ساز را در ساخت مدرسه و فضای آموزشی یاری کردند.
فیلم / انتظار برای فرود یک پرواز ویژه در یاسوج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار