سرپرست آموزش و پژوهش حوزه هنری اردبیل گفت: واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری این استان سال پرکاری را در پیش دارد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴ 07 March 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قاسم مزین عصر امروز در نشست با جمعی از هنرمندان اظهار کرد: در یک ماه گذشته با همکاری دیگر همکاران سعی کردیم تا به هدف‌گذاری در برنامه‌های آموزشی بپردازیم که مهیا ساختن فضای آموزشی مناسب، سالم و امن از اصلی‌ترین این اهداف است.

وی تصریح کرد: بنا داریم سال آینده در شرایطی آرام و مطلوب در خدمت هنرجویان باشیم تا خانواده‌ها بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای و برای ارتقا سطح آگاهی فرزندانشان به مرکز آموزش حوزه هنری استان اردبیل مراجعه کنند.

سرپرست آموزش و پژوهش حوزه هنری استان گفت: تربیت و پرورش هنرمند متعهد یکی دیگر از اهداف مهم این مرکز در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی است، حوزه هنری استان اردبیل در آموزش‌های خود به کیفی‌سازی آموزش‌ها توجه داشته و به هیچ وجه قصد درآمدزایی ندارد تا جایی که هزینه‌های ناچیز دریافتی از هنرآموزان را صرف تجهیز دوره‌ها، کارگاه‌های آموزشی و همچنین هزینه جاری ساختمان مرکز آموزش می‌کند.

مزین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: حوزه هنری استان اردبیل در سال 94 در پی گسترش و افزایش دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در کلیه رشته‌های هنری است و همچون سال‌های گذشته در ترم‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان آماده خدمات‌دهی به هنرجویان است با این تفاوت که در این سال تعداد دوره‌های آموزشی در کلیه واحدها از جمله هنرهای تجسمی، موسیقی، ادبیات، هنرهای تصویری، هنرهای نمایشی، روابط عمومی و تکنولوژی فرهنگی افزایش یافته است.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی برای گروه‌های هنری مختلف بیان کرد: دوره‌های آموزشی نقاشی رنگ روغن، نقاشی روی پارچه، نقاشی کودک، طراحی، گرافیک، خوشنویسی، نگارگری و تذهیب، تصویرسازی (کتاب کودک)، کاریکاتور، عکاسی، چاپ باتیک، تشعیر، پاپیه ماشه، برجسته کاری روی چوب، نرم‌افزارهای گرافیک و تزئین فضای داخلی ساختمان از دوره‌های در نظر گرفته شده برای واحد هنرهای تجسمی است.

مزین اضافه کرد: در بخش موسیقی، آموزش سازهای مختلف موسیقی، سلفژ، آواز آذری و آواز ایرانی را در برنامه آموزشی داریم همچنین در آفرینش‌های ادبی به برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی، شعر (آزاد و آیینی) و خاطره‌نویسی می‌پردازیم.

وی ادامه داد: سال آینده در نظر داریم به آموزش‌هایی با موضوعات مرتبط با روابط عمومی هم بپردازیم که در آن دوره‌های آموزشی روابط عمومی و تکنولوژی فرهنگی، عکاسی خبری، روزنامه‌نگاری، صفحه‌آرایی، ویراستاری کتاب و مطبوعات، سمعی بصری و روابط عمومی، دبیری خبر، خبرنگاری و تصویربرداری خبری از آن جمله است.

مزین در ادامه سخنان خود گفت: در بخش هنرهای تصویری هم کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی، تدوین، تصویربرداری، کارگردانی فیلم کوتاه، انیمیشن و گریم و بالاخره در بخش هنرهای نمایشی، بازیگری نمایش، نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی نمایش و طراحی صحنه برگزار می‌شود.

وی در مورد اساتید این دوره‌های آموزشی افزود: سعی ما بر این است که برای کلیه دوره‌های آموزشی از اساتید مجرب استانی استفاده کنیم و برای هر دوره آموزشی از دو یا چند استاد بهره می‌بریم به طوریکه هنرجو مختار باشد استاد مربوط به دوره را خود انتخاب کند، حوزه هنری استان اردبیل در انتخاب این اساتید سعی می‌کند تا از بهترین‌های هر رشته دعوت به عمل آورد و پل ارتباطی بین اساتید و هنرجویان باشد.

مزین تصریح کرد: براساس تفاهمنامه‌ای که بین حوزه هنری استان اردبیل و سازمان فنی و حرفه‌ای استان منعقد شده برای اکثر دوره‌های آموزشی یاد شده مدرک معتبر حضور در دوره اعطا می‌شود که هنرجویان می‌توانند بهره لازم را از این مدرک جهت ایجاد شغل و سایر موارد مورد نیاز ببرند.

وی در مورد عملکرد آموزش و پژوهش حوزه هنری بیان کرد: در طول سال 93 در ترم بهار 78 هنرجو، ترم تابستان 225 هنرجو، ترم پاییز 89 هنرجو و در ترم زمستان 73 هنرجو و در مجموع 465 هنرجوی آقا و خانم موفق به گذراندن دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی حوزه هنری استان اردبیل شده‌اند.

سرپرست آموزش و پژوهش حوزه هنری استان اردبیل اضافه کرد: از بین این هنرجویان بیشترین حضور در گروه سنی 18 تا 23 سال و در رشته‌های طراحی، نقاشی، داستان، شعر، آواز آذری و مداحی بوده و کوچکترین هنرجو پنج سال و بزرگترین آن حدود 70 سال سن داشت.

مزین در ادامه گفت: از نظر تعداد دوره‌ها و کارگاه‌ها حوزه هنری در سال 93 حدود 34 دوره و کارگاه آموزشی در رشته‌های مختلف خوشنویسی، طراحی، نقاشی رنگ روغن، نقاشی کودک، نگارگری و تذهیب، عکاسی، آواز آذری، داستان، شعر و مداحی در سطوح مختلف مقدماتی، متوسطه، پیشرفته و عالی برگزار کرده است.

وی افزود: دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی حوزه هنری از 20 فروردین ماه 94 شروع می‌شود و علاقمندان در تمامی مقاطع سنی می‌توانند جهت ثبت‌نام همه روزه به نشانی میدان سرچشمه، کوی شمس، روبه‌روی آزمایشگاه شفا پلاک یک، مرکز آموزش حوزه هنری استان اردبیل مراجعه و یا با شماره تلفن 33243000 تماس حاصل کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار