همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت؛
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام از افتتاح و کلنگ زنی ۲ باب کتابخانه عمومی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸ 13 November 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ سمیه حیدری روز دوشنبه  اظهار کرد: در هفته کتاب امسال، کلنگ کتابخانه عمومی شهدای "مهر" در شهرستان ملکشاهی با مساحت ۱۲۰ مترمربع با اعتبار ۳۳میلیارد ریال به زمین زده می شود.

وی تصریح کرد: کتابخانه عمومی شهدای "وارگه" در شهرستان چرداول با اعتبار ۱۵میلیارد ریال(۲میلیارد ریال از محل اعتبارهای بنیاد برکت) و صرف چهار میلیارد ریال برای تجهیز آن از محل اعتبار نهاد کتابخانه های عمومی کشور همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران افتتاح می شود.

حیدری یکی دیگر از برنامه های مهم این مجموعه در بزرگداشت هفته کتاب امسال را کتابت قرآن کریم عنوان کرد و گفت: در راستای ترویج معارف قرآنی و آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره نبوی اولین دوره کتابت قرآن کریم در کتابخانه عمومی مرکزی و شهرستان ایلام برگزار می شود.

وی یادآور شد: در این آیین آیاتی از کلام الله مجید انتخاب و توسط کودکان و نوجوانان در برگه مخصوص نوشته و اعراب گذاری می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام به پویش اهدای کتاب، میراث ماندگار اشاره کرد و گفت: در این پویش که توسط اداره کل کتابخانه ها و در دانشگاه های استان برگزار می شود، اساتید و دانشجویان می توانند کتاب های بلااستفاده خود را با هدف تقویت منابع مطالعاتی کتابخانه های عمومی، به این مجموعه های فرهنگی اهدا کنند.

وی همچنین از اجرای پویش کتابخوان در هفته کتاب خبر داد و گفت: این پویش با همکاری سازمان انتقال خون و با هدف مشارکت عموم به ویژه کتابداران و کتابخوانان در اهدای خون انجام خواهد شد.

حیدری راه اندازی میز خدمت در مصلی امام خمینی(ره) پیش از اقامه نماز جمعه هفته جاری، اجرای ویژه برنامه هفته کتاب در روستای "پاکل گراب" از مراکز تحت پوشش کتابخانه سیار با حمایت بانک ملت و ارایه خدمات پزشکی رایگان توسط دانشگاه علوم پزشکی و ویژه برنامه تقدیر از کتابداران، کتابخوانان و فعالان عرصه ترویج کتاب و کتابخوانی را از دیگر برنامه های هفته کتاب ایلام عنوان کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار