کد خبر: ۱۱۳۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹ 13 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، قاسم عزیززاده گرجی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران، اظهار کرد:

کتابخوانی باید به شکل فرهنگ گسترش یابد تا ترویج کتاب و کتابخوانی در مسیر درست، راه خود را بپیماید.

وی افزود: کمیته‌ای از فعالان فرهنگی استان تشکیل شده و دستور جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی را احصا کنند.

عزیززاده گرجی ادامه داد: اجرایی شدن مصوبات جلسه انجمن‌های کتابخانه عمومی در شهرستان‌ها نیازمند حضور شخص فرماندار در این نشست‌ها است.

وی با بیان اینکه حوزه مطالعه، بخشنامه‌پذیر نیست، عنوان کرد: نیاز و سلیقه نوجوانان و جوانان در زمینه کتاب، ارزیابی شده و بر اساس سلیقه آنها باید برنامه‌ریزی کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران یادآود شد: برای ترویج مطالعه، مسابقه ایده برتر را در کتابخانه‌ها به اجرا بگذارید تا بانکی از ایده ایجاد شود و اجرای برنامه‌ها را هم می‌توان به کودکان و نوجوانان واگذار کرد.

این مسئول با بیان اینکه مردمی‌سازی دولت از اقدامات دولت سیزدهم است، گفت: واگذاری برنامه‌ها به کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها می‌تواند در راستای مردمی‌سازی بخشی از اقدامات این نهاد باشد.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت منابع درآمدی روستاها برای پروژه کتابخانه‌های روستایی استفاده شود، ادامه داد: ظرفیت‌سنجی منابع درآمدی روستاها انجام شده تا بر اساس نیاز پروژه‌ها بتوان از این درآمد بهره برد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: اداره کل روستایی هم می‌تواند از درآمدهایی که در اختیار دارد برای پروژه‌های روستایی هزینه کند.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: اعتبار سفر رئیس جمهور برای کتابخانه مرکزی هزینه شود تا این پروژه زودتر به نتیجه برسد.

عزیززاده گرجی ادامه داد: به شهرداران تاکید داریم حق نیم درصد درآمد را به کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهند تا این درآمد در هر شهرستان هزینه شود چرا که در غیر این صورت، درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود و عایدی چندانی نصیب استان نمی‌شود.

وی عنوان کرد: قانون تکلیف را در این زمینه روشن کرده و بودجه نیم درصد فرهنگی باید از سوی شهرداری‌ها پرداخته شود، با شهردارانی که در این موضوع کم‌کاری کنند برخورد می‌کنیم و شهردارانی که به وظیفه خود عمل کنند تشویق می‌شوند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران یادآور شد: دهیاران مروج کتاب، شناسایی و تشویق شوند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار