رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: پس از بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی از ۵۶۱ داوطلب استان سه داوطلب در حین بررسی صلاحیت‌ها انصراف دادند و ۲۴۶ نفر تایید شدند، ۲۰۱ نفر رد و صلاحیت ۱۱۱ نفر نیز احراز نشد.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶ 11 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ «علی شعبانی» روز شنبه در نشست خبری افزود: در حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو ۷۱ داوطلب برای یک کرسی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۷ نفر تایید صلاحیت، ۲۱ نفر عدم تایید و سه نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی اظهار کرد: در حوزه قصرشیرین سرپل ذهاب گیلانغرب ۵۸ نفر برای یک کرسی ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۹ نفر تایید صلاحیت ۱۳ نفر رد صلاحیت و پنج نفر عدم احراز صلاحیت شدند که یک نفر نیز در این حوزه انصراف داده است.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: در حوزه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر ۵۱ نفر برای اخذ یک کرسی در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۴۰ نفر موفق به تایید صلاحیت، هشت نفر عدم تایید و ۲ نفر عدم احراز صلاحیت شدند و یک نفر نیز انصراف خود را ثبت کرده است.

به گفته وی برای حوزه انتخابیه سنقروکلیایی نیز ۴۵ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۰ نفر تاییدصلاحیت شدند و سه نفر نیز موفق به دریافت صلاحیت نشدند. همچنین ۱۲ نفر در این حوزه انتخاباتی عدم احراز صلاحیت شدند.

شعبانی اضافه کرد: ۴۷ نفر برای اخذ یک کرسی حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین ثبت نام کردند که یک نفر در فرایند تایید احراز هویت انصراف داد و ۳۰ نفر تایید صلاحیت شدند و ۱۶ نفر موفق به کسب صلاحیت برای شرکت در این دوره نشدند.

وی افزود: در حوزه انتخابی کرمانشاه که شامل سه کرسی است، ۲۸۹ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۰ نفر تایید صلاحیت، ۱۴۰ نفر عدم تایید و ۸۹ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه این نشست خبری گفت: در ۱۹ و ۲۰ آبان ماه هیات های اجرایی مراتب عدم احراز صلاحیت یا رد صلاحیت را به صورت کتبی به داوطلبان اعلام کردند و داوطلبان می‌توانند درخواست رد یا عدم احراز صلاحیت خود را به صورت کتبی دریافت کنند.

شعبانی افزود: از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه داوطلبان می‌توانند به سامانه ستاد انتخابات کشور مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

وی در ادامه گفت: در فرایند ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی پس از انجام پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی، مرحله صلاحیت ها در هیات های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت. این بررسی صلاحیت ها بر اساس قانون جدید شامل بررسی استعلاماتی از نهادهای پنج گانه بود و همچنین در این دوره تحقیقات محلی توسط هیات های اجرایی نیز انجام شد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار